hen.jpg

مرغ‌ها جذام نمی‌گیرند/ این بیماری وجود خارجی ندارد

چاپ

altمدیرکل دامپزشکی البرز گفت: بیماری جذام مرغی وجود ندارد
علی‌اصغر شریفی اظهار کرد: مردم نگران شایعات پخش شده در فضای مجازی در ارتباط با بیماری جذام مرغی

نباشند، چون این بیماری وجود خارجی ندارد.
وی افزود: متأسفانه مدتی است شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر بروز بیماری جذام در مرغ‌ها انتشار یافته‌ که به هیچ وجه صحت ندارد.
مدیرکل دامپزشکی البرز خاطر نشان کرد: عکس‌های منتشر شده مربوط به یک نوع بیماری به نام bumblefoot است‌ که باعث ایجاد نوعی سوختگی بر اثر بستر نامناسب مرغداری‌ها می‌شود.
شریفی توضیح داد: این بیماری گاهی اوقات در برخی مرغداری‌ها مشاهده می‌شود و با از میان بردن شرایط نامناسب به سرعت بهبود می‌یابد.
این مسئول گفت: اداره‌کل دامپزشکی نظارت‌های مستقیمی بر عملکرد مرغداری‌ها دارد و در صورت مشاهده بیماری سریع وارد عمل می‌شود.
شریفی افزود: علاوه‌بر این، ناظران این اداره‌کل نظارت دقیقی بر کیفیت عملکرد مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و طیور دارند و در صورت مشاهده موارد مشکوک از عرضه فرآورده جلوگیری می‌کنند.
مدیرکل دامپزشکی البرز تصریح کرد: ناظران دامپزشکی در کشتارگاه‌های طیور هم حضور فعال دارند در صورت مشاهده هر گونه بیماری از خروج لاشه‌ها جلوگیری می‌کنند.
وی یادآور شد: از مردم درخواست می‌شود برای اطمینان از وضعیت سلامت گوشت و مرغ مصرفی خود به سایت‌‎های معتبر مراجعه کنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجه نداشته باشند.

 

منبع: ایسنا