wheat.jpg

تجهیز ۲۳۰ مرغداری لرستان به گاز طبیعی / یارانه برقی کردن چاه ها پرداخت نشده است

چاپ

altرئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: شرکت ملی پخش فراورده های های نفتی یارانه ای به برقی کردن چاه ها پرداخت نکرده است یا منابع آن هنوز تأمین نشده یا در حال ارائه برنامه های جدیدی هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان از تجهیز ۲۳۰ واحد مرغداری این استان به گاز طبیعی

خبر داد.
به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان لرستان، عبدالرضا بازدار با اعلام این خبر گفت: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به ماشین آلات بخش کشاورزی متناسب با ظرفیت اسب بخار، گواهی و فعالیتی که می‌کنند، سوخت در اختیار آنان قرار می دهد.
وی افزود: در حوزه مرغ داری ها استان لرستان دارای ۶۵۰ واحد مرغداری است و تقریباً ۲۳۰ واحد از این تعداد که عمدتاً تولیدکنندگان مهم استان هستند، مجهز به گاز طبیعی شده اند و به ازای هر قطعه ۳۰۰ تومان در هزینه تولیدکنندگان صرفه جویی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در زمینه مرغ هایی که در بازار عرضه می شود، گفت: اداره کل دامپزشکی ناظر بر تولید و عرضه فراورده های خام دامی است که به شدت و نظارت کامل بازار را کنترل می کنند و در هرجایی گزارشی باشد، با متخلفان برخورد قانونی می شود و اینکه مرغ وارد استان شود یا تاریخ مصرف آنها به سر رسیده باشد، با هماهگی و نظارت همکاران به این امر رسیدگی می شود.
بازدار با اشاره به فعالیت تعداد دستگاه های تراکتور در استان گفت: در استان تقریباً ۱۸ هزار دستگاه تراکتور فعال هستند و با همکاری و تعامل با نیروهای انتظامی بالغ بر سه هزار و ۵۶۰ دستگاه شماره گذاری شده و بقیه نیز درحال شماره گذاری است. البته شامل تراکتورهایی است که پایین تر از ۱۳ سال سن مفید دارند؛ اما دستگاه هایی که بالاتر از ۱۳سال کار کرده اند، طبق دستورالعمل ملی باید از رده خارج شوند.
وی افزود: در دو سال گذشته در استان لرستان بالغ بر دو هزار دستگاه تراکتور شماره گذاری شده و تحویل متقاضیان شده و در شرایط فعلی روند مثبتی دارد. در مجموع ۴۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده ایم که تقریباً ۱۷ میلیارد تومان جذب شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در پایان با اشاره به برقی کردن چاه ها در برنامه ششم توسعه خاطرنشان ساخت: شرکت ملی پخش فراورده های های نفتی یارانه ای به برقی کردن چاه ها پرداخت نکرده است یا منابع آن هنوز تأمین نشده یا در حال ارائه برنامه های جدیدی هستند.

 

منبع: ایانا