wheat.jpg

صنعت دامپروري در نيوزيلند

چاپ

واحد مرکزی خبرalt

همزمان با آغاز فصل بهار در نیوزیلند مزارع دامپروری در این کشور شاهد مناظری بدیع و زیبا از چرای دام‌ها در طبیعت سرسبز این کشور است.
از ولینگتون ، کشور حاصلخیز نیوزیلند واقع در آبهای اقیانوس آرام از دیرباز با عرضه محصولات دامپروری در جهان شناخته می شده است.این کشور در سال‌های اخیر تلاش کرده است با تمرکز بر تولید بیشتر به عنوان یکی از مهمترین تولید و صادرکنندگان محصولات دامی در جهان مطرح شود.

از مهمترین دستاوردهای علمی نیوزیلند در زمینه گسترش صنعت دامپروری در سال‌های اخیر می‌توان به اصلاح ژنتیکی دام‌ها اشاره کرد که منجر به دوقلوزایی همچنین افزایش شیر ، گوشت و پشم آنها شده است.
حفظ و گسترش مراتع از دیگر اقدامات موثر در پیشرفت صنعت دامداری در نیوزیلند محسوب می‌شود و با توجه به اینکه در طبیعت این کشور هیچ نوع حیوان خطرناکی وجود ندارد میلیون‌ها دام در مراتع سرسبز ، بدون تهدید حیوانات درنده چرا می‌کنند.
نیوزیلند همچنین در سال‌های اخیر به عنوان یکی از مهمترین کشورها در زمینه صادرات گوشت حلال به کشورهای مسلمان مطرح شده است.
براساس اعلام سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل ، نیوزیلند دارای بالاترین تراکم گوسفند در واحد سطح در جهان بوده است و در حال حاضر در این کشور به ازای هر نیوزیلندی 9 راس گوسفند وجود دارد.