hen.jpg

کشتار طیور در کره جنوبی افزایش یافت

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

 کره جنوبی دامنه کشتار طیور را به منظور مهار شیوع آنفلوآنزای مرغی که در شمار فزاینده‌ای از مزارع این کشور و پرندگان مهاجر مشاهده شده است، گسترش داد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت کشاورزی کره جنوبی اعلام کرد ویروس H5N8 آنفلوآنزای مرغی که اوایل ماه جاری برای نخستین بار مشاهده شد، در شش مرغداری و در 13 مورد از پرندگان مهاجر شناسایی شده است.

اگرچه تاکنون هیچ مورد از ابتلای انسان به این ویروس گزارش نشده اما وزارت کشاورزی کره جنوبی سرگرم بررسی چهار گزارش دیگر از مرغداری‌ها و بیش از 50 مورد مشکوک در پرندگان مهاجر است.

کره جنوبی که چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا به شمار می‌رود، چهار مورد شیوع آنفلوآنزای مرغی در 10 سال گذشته بدون هیچ مورد ابتلای انسانی داشته است.

طبق بیانیه وزارت کشاورزی کره جنوبی، این کشور بیش از 1.4 میلیون پرنده را کشتار خواهد کرد که تاکنون 644 هزار قطعه از آنها کشتار شده‌اند. رقم مذکور کمتر از یک درصد 160 میلیون قطعه طیور در این کشور است.

بر اساس گزارش رویترز، نخستین مورد از ویروس H5N8 آنفلوآنزای مرغی در 17 ژانویه در یک مزرعه پرورش اردک در حدود 300 کیلومتری سئول مشاهده شد.

دولت کره جنوبی تدابیر ضدعفونی کننده را برای پرندگان مهاجر در 37 پایگاه در سراسر کشور افزایش داده زیرا احتمال می‌رود که این پرندگان منبع شیوع اخیر این بیماری مرگبار هستند.

همچنین جابجایی کارکنان مراکز دامداری در منطقه شیوع بیماری را در آستانه سال نو که بسیاری از مردم برای بودن در کنار خانواده سفر می‌کنند، کنترل خواهد کرد.