chick.jpg

روسيه واردات گوشت گاو از استراليا را ممنوع کرد

چاپ

واحد مرکزی خبرalt

روسیه به دلیل استفاده استرالیا از هورمون های محرک رشد ، واردات گوشت گاو از این کشور را ممنوع کرد.
اگرچه برخی کشورها از محرک های خاصی برای تسریع در روند رشد دام های خود استفاده می کنند اما روسیه چنین روشی را ناسالم می داند.اعمال محدودیت در واردات گوشت گاو و فرآورده های گوشت گاو از استرالیا به روسیه ، واردات گوشت گاو از استرالیا به بلاروس و قزاقستان - دو کشور سابق اتحاد جماهیر شوروی- را که عضو اتحادیه گمرکی با روسیه هستند با مشکلاتی روبرو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، استرالیا پس از آمریکا و برزیل سومین صادرکننده بزرگ گوشت گاو در جهان به شمار می رود.در سال گذشته میلادی ، استرالیا در حدود 30 هزار تن گوشت گاو به روسیه صادر کرده است.
تنها در ده ماه نخست سال گذشته میلادی استرالیا در حدود 13 هزار تن گوشت گاو و فرآورده های گوشت گاو به ارزش 21 میلیون و سیصد هزار دلار عمدتا به روسیه و کشورهای سابق اتحاد جماهیر شوروی صادر کرده است.
دیده بان کشاورزی روسیه اعلام کرد، استفاده از هورمون محرک رشد(ترنبولون) در فرآورده های گوشت گاو استرالیا سبب ممنوعیت واردات این نوع گوشت از استرالیا شده است.
به رغم آنکه استفاده از هورمون برای تقویت رشد گاو در برخی از کشورها مانند آمریکا مجاز است اما روسیه بارها به دلیل استفاده از اینگونه هورمون ها در مراکز دامپروری، واردات گوشت از استرالیا را ممنوع کرده است.