chick.jpg

خشکسالی مزارع آمریکا در بهار هم ادامه دارد

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

کشاورزان آمریکایی بهار امسال در شرایطی به کاشت محصولات می‌پردازند که خشکسالی همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس گزارشی که در کمیته کشاورزی سنای آمریکا ارائه شده، در مجموع 56 درصد از زمین‌های این کشور با خشکسالی اندک تا شدید روبرو هستند که دو برابر میزان معمولی است.
پیش‌بینی می‌شود که آب و هوای خشک تا ماه می در مناطق اصلی تولید گندم، ذرت و سویا در این کشور ادامه داشته باشد.

گندم، ذرت و سویا اصلی‌ترین محصولاتی هستند که در آمریکا تولید می‌شوند و اساس تامین غذا را در این کشور تشکیل می‌دهند. این محصولات در خوراک دام استفاده می‌شوند و جزو ترکیبات به کار رفته در تولید مواد غذایی مختلف هستند.

بارندگی مناسب در طول فصل زراعی به بهبود بازده محصول و رسیدن آن به سطح معمولی کمک خواهد کرد. در مقابل با افزایش ذخایر غلات، قیمت‌های کالاهای کشاورزی نیز کاهش خواهد یافت.

پیش‌بینی می‌شود ذخایر ذرت آمریکا تا زمان برداشت محصول در سال جاری به پایین‌ترین میزان در 17 سال گذشته برسد.

بر اساس پیش‌بینی وزارت کشاورزی آمریکا، خشکسالی در جنوب و مرکز منطقه "پلین" و "ساوت وست" ادامه می‌یابد اما در آیووا، میسوری، ویسکانسین، مینه‌سوتا و داکوتا از شدت آن کاسته می‌شود.

به گفته رییس اقتصاددان وزارت کشاورزی آمریکا، بیشتر مناطق تولید دام و یونجه این کشور تحت وضعیت خشکسالی هستند و گاوچرانان با خشک شدن مراتع و افزایش هزینه‌های خوراک در سال 2012 ناچار به کاهش دام‌هایشان شدند.

به گزارش رویترز، بیمه‌کنندگان محصولات تاکنون 14.2 میلیارد دلار بابت خسارت محصولات در سال 2012 به کشاورزان آمریکایی پرداخت کرده‌اند که تقریبا همه آن برای خشکسالی بوده است.