hen.jpg

گله‌های گاو در آمریکا به میزان چشمگیری کاهش می‌یابند

چاپ

خبرگزاري ايسناalt

 گاوچرانان آمریکایی در مواجهه با تداوم خشکسالی در منطقه گریت پلینز، شمار قابل توجهی از گله‌هایشان را کاهش می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) صنعت دام آمریکا از خشکسالی سال‌های اخیر که طبق برخی برآوردها بدترین خشکسالی در بیش از پنج دهه گذشته بوده آسیب شدیدتری دیده است.
آمارهای فدرال نشان می‌دهد که 69 درصد از گله‌های گاو در آمریکا در مناطقی قرار دارند که در حال حاضر با خشکسالی روبرو هستند.

طبق گزارش وزارت کشاورزی آمریکا، در شرایطی که گاوچرانان با کمبود علوفه و آب روبرو هستند شمار گله‌های گاو این کشور به میزان دو درصد طی سال گذشته کاهش یافته و به کمتر از 90 میلیون رأس رسید.

شمار گله‌های گاو این کشور به پایین‌ترین سطح از سال 1952 رسیده است و با این همه برخی از مقایسه‌های انجام گرفته نادرست محسوب می‌شوند زیرا حیوانات اکنون سنگین‌تر بوده و گوشت بیشتری تولید می‌کنند. با این وجود ارقامی که نشان می‌دهد شمار آنها کاهش یافته، کمک کرده تا قیمت‌های گوشت گاو در فروشگاه‌ها افزایش یابد.

قیمت‌های مصرف‌کننده به میزان بیش از شش درصد در سال گذشته افزایش یافت و پیش‌بینی‌ می‌شود که سه تا چهار درصد نیز در سال جاری افزایش داشته باشد.

بسیاری از گاوچرانان با مساعدت محدودی از سوی دولت در برابر خشکسالی روبرو هستند.

درآمد کشاورزانی که محصولاتی مانند ذرت و سویا تولید می‌کنند تا اندازه‌ای با بیمه محصولات تحت حمایت فدرال، حفظ شده اما برنامه‌های فدرال که برای حمایت از تولیدکنندگان دام تدوین شده بیش از یک سال است که بدون بودجه مانده است.

خشکسالی به معنای محصول کمتر یونجه و غلات در سراسر مناطق میدوست و گریت پلینز ‌در آستانه زمستان بوده و تولیدکنندگان دام با قیمت‌های بالاتر برای خوراک دام روبرو هستند. بسیاری از آن‌ها ناچار شده اند برای ادامه فعالیت به دریافت وام متوسل شوند.

آمارهای بانک مرکزی فدرال کانزاس سیتی که هفته گذشته منتشر شد، رشد چشمگیر وام‌دهی در سه ماهه چهارم سال گذشته را نشان داد.

خشکسالی که در بخش‌هایی از آمریکا وارد سومین سال خود شده از شرق به سمت غرب گسترش یافته با این همه شرایط در ایالت‌هایی مانند ایندیانا بهبود یافته است. در مجموع 58 درصد از آمریکا همچنان با درجه ای از خشکسالی روبرو است.

به گزارش وال استریت ژورنال، ماه‌های آینده در وضعیت گله‌های گاو این کشور بسیار تعیین کننده خواهد بود.