soy.jpg

افزایش چهار درصدی بازده گندم اروپا در یک دهه آینده

چاپ

خبرگزاري ايسناalt

 دپارتمان کشاورزی کمیسیون اروپا در گزارشی پیش‌بینی کرد که میزان بازده گندم معمولی یا خوراکی اتحادیه اروپا حداکثر چهار درصد تا سال 2022 افزایش پیدا می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در گزارش کمیسیون اروپا از دورنمای میان مدت برای بازارهای کشاورزی آمده است که به رغم تقاضای قوی و قیمتهای نسبتا بالای غلات، محدودیتهای زمین و کاهش رشد بازده موجب می‌شود هرگونه افزایش در تولید گندم اتحادیه اروپا محدود باشد.

اتحادیه اروپا سالانه میزان گندم بیشتری نسبت به محصولات دیگر تولید می‌کند و در حال حاضر در بیش از یک سوم از کل زمینهای زراعی این بلوک گندم کاشته می‌شود.

بر اساس جدیدترین پیش بینی کمیسیون اروپا، مجموع تولید گندم معمولی و دوروم اتحادیه اروپا امسال به 131 میلیون تن می رسد.

همچنین پیش بینی می‌شود که سطح منطقه تحت کشت جو 12 درصد تا سال 2022 کاهش داشته باشد. جو محصولی است که در حال حاضر در سراسر اروپا تولید می شود و حدود یک پنجم از زمینهای زراعی به کاشت آن اختصاص یافته است. با این همه، کاهش پیش بینی شده در تولید جو با رشد هشت درصدی میزان بازده این محصول در ظرف یک دهه آینده جبران خواهد شد.

به گزارش رویترز، در عوض بازده ذرت اتحادیه اروپا حدود 12 درصد تا سال 2022 رشد خواهد کرد و سطح منطقه تحت کشت آن نیز 11 درصد افزایش می یابد.