wheat.jpg

بهای سویا، ذرت و گندم در بازار شیکاگو بالا رفت

چاپ

خبرگزاری ایرناalt

بهای سویا که به کمترین سطح خود در چهار ماه گذشته رسیده بود، امروز چهارشنبه برای دومین روز پی در پی، روی تابلوی تجاری بازار شیکاگو بالا رفت.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از بلومبرگ، بهای ذرت و گندم نیز امروز در بازار شیکاگو افزایش پیدا کرد.

افزایش تقاضا برای سویای آمریکا در حالی که خشکسالی در برزیل و بارندگی بیش از حد در آرژانتین ممکن است به کشت این محصول ضربه بزند، عامل اصلی افزایش قیمت سویا در روز جاری است.

 

بهای سویا برای تحویل در ماه ژانویه (12 دی تا 12 بهمن) در ساعت 01:13 بعد از ظهر امروز به وقت سنگاپور، روی تابلوی تجاری بازار شیکاگو 2/1 درصد بالا رفت و به 2425/14 دلار در هر بوشل رسید.

 

بهای سویا در معاملات سلف دیروز بازار شیکاگو 9125/13 دلار در هر بوشل بود که کمترین قیمت از ماه ژوئن (اواسط خرداد) تا کنون است.

 

وزارت کشاورزی آمریکا دیروز (سه شنبه) اعلام کرد، صادرات سویای این کشور در هفته منتهی به هشت نوامبر (18 آبان)، 8/6 درصد نسبت به هفته پیش از آن افزایش یافته و به 64 میلیون و 100 هزار بوشل رسیده است.

 

بلومبرگ با استفاده از نظرات هشت تحلیلگر پیش بینی کرد، سویای فشرده شده توسط شرکت های زیر مجموعه انجمن ملی تولیدکنندگان سویای آمریکا (NOPA) در ماه اکتبر (10 مهر تا 10 آبان) در مقایسه با سال گذشته 6/3 درصد افزایش یافته و به 146 میلیون بوشل رسیده است.

 

انجمن یاد شده، میزان سویای تولیدی در ماه اکتبر را امروز منتشر خواهد کرد.

 

موسسه اویل ورلد که داده ها و اطلاعات دانه های روغنی را جمع آوری و منتشر می کند دیروز اعلام کرد، پس از آن که بارندگیهای زیاد، در آرژانتین (سومین تولیدکننده سویا در جهان)، زمین را بیش از حد مرطوب کرد، محصول سویای این کشور 11 درصد کاهش یافت.

 

نمایندگی موسسه یاد شده در هامبورگ نیز اعلام کرد کاشت سویا، ذرت و آفتابگردان امسال 4/3 میلیون هکتار کمتر از سال گذشته است.

 

بهای ذرت برای تحویل در ماه مارس (11 اسفند تا 12 فروردین) در ساعت 01:13 بعد از ظهر امروز به وقت سنگاپور، روی تابلوی تجاری بازار نیویورک 1/0 درصد بالا رفت و به 27/7 دلار در هر بوشل رسید.

 

بهای گندم برای تحویل در ماه مارس نیز با اندکی تغییر، روی تابلوی تجاری بازار شیکاگو 6525/8 دلار در هر بوشل بود.