corn.jpg

هیئت پاکستانی برای پیگیری مبادلات پایاپای با ایران عازم تهران شد

چاپ

خبرگزاری فارسalt

پاکستان با هدف پیگیری جزئیات مربوط به انجام مبادلات پایاپای با ایران روز گذشته یک هیئت بلندپایه از جانب وزارت تحقیقات و امنیت غذایی این کشور به ایران فرستاد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بیزنس ریکوردر، به دنبال دستور رئیس جمهور پاکستان، یک هیئت بلندپایه از جانب وزارت 

تحقیقات و امنیت غذایی این کشور روز جمعه عازم ایران شد تا در خصوص جزئیات توافق مربوط به انجام مبادلات تجاری پایاپای بین دو کشور با طرف ایرانی به گفتگو بپردازد.

 

یک منبع آگاه در این زمینه گفت، ایران به صورت اصولی با واردات یک میلیون تن گندم پاکستانی در چهارچوب معاملات پایاپای بین دو کشور بر اساس قیمت بین المللی گندم موافقت کرده است. این تصمیم در جریان مذاکرات 15 جولای دو طرف در تهران، به اطلاع مقامات پاکستانی رسید.

 

بر اساس این گزارش، در جریان آن دیدار، پاکستان از ایران خواسته بود تا کارشناسانی را به منظور نمونه برداری و آزمایش گندم پاکستان، به این کشور اعزام کند.

 

به گفته منابع پاکستانی یک هیئت پاکستانی در 26 آوریل برای نهایی کردن معامله پایاپای بین دو کشور به تهران سفر کرده بود. ایران در آن زمان به دلیل وجود نوعی بیماری قارچی در گندم پاکستان با انجام این معامله مخالفت کرده بود، اما در جریان مذاکرات بعدی، این موضوع حل شده و طرف ایرانی با انجام این معامله موافقت نموده است.