wheat.jpg

افت صادرات روغن آفتابگردان اوکراین به ایران

چاپ

altمیزان صادرات دانه کلزای اوکراین در حد فاصل میان ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۱۸ به ۰/۱ میلیون تن تنزل خواهد یافت و فقط به ۵% میزان صادر شده در نیمه اول این فصل خواهد رسید
با این حال انتظار می رود که در سال زراعی ۲۰۱۷/۱۸ جمع کل میزان صادرات کلزای اوکراین

به ۲/۱ میلیون تن برسد و این بالاترین میزان صادرات اوکراین در ۴ سال گذشته بشمار می رود . ۸۲% از این مقدار به اتحادیه اروپا و ۹% به پاکستان صادر شد .
احتمالا میزان صادرات اوکراین در ژانویه ۲۰۱۸ حداقل به ۷۵ هزار تن خواهد رسید و این بالاتر از میزان صادرات سال گذشته اوکراین می باشد . میزان روغنکشی های کلزای اوکراین از جولای تا اکتبر سال ۲۰۱۷ نسبت به سال قبل افزایش داشت و لیکن میزان روغنکشی ها از ماه نوامبر کمتر از حد سال گذشته بود . ما احتمال می دهیم که میزان روغنکشی های کلزای اوکراین در یک فصل کامل اندکی از سال زراعی ۲۰۱۶/۱۷ تنزل پیدا کند و دلیل آن رقابت شدید تولید کننده های دیگر می باشد .
دان و جوجه ایران به نقل از انجمن روغنکشی، میزان صادرات روغن و کنجاله نیز به همین ترتیب کمتر خواهد شد . میزان صادرات آفتابگردان اوکراینی در ماه دسامبر ۶ هزار تن و بازهم بسیار کمتر از میزان صادرات سال گذشته بود و دلیل این روند نزولی میزان تقاضای وارداتی کمتر اتحادیه اروپا می باشد .
میزان صادرات روغن آفتابگردان اوکراین به اتحادیه اروپا تقریبا تفاوتی نسبت به سال گذشته نداشت و این در حالیست که میزان صادرات اوکراین به چین افزایش ولی صادرات به هندوستان ، ایران ، ترکیه و مصر کاهش داشته است . میزان صادرات کنجاله سویای اوکراین در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ در حدود ۰/۴۷ میلیون تن بود که در ماه گذشته به ۰/۴۱ میلیون تن تنزل پیدا کرد .

 


منبع : Oilworld.biz