soy.jpg

احتمال کاهش میزان موجودیهای ذخیره های جهانی سویا در سال زراعی ۲۰۱۷/۱۸

چاپ

altاحتمالا میزان موجودیهای ذخیره های جهانی سویا در سال زراعی ۲۰۱۷/۱۸ فراوان باقی خواهد ماند
این در تضاد با کاهش اندک تولید جهانی می باشد و  در حدود ۲ میلیون تن

مازاد تولید جهانی وجود خواهد داشت . دورنمای کاهش میزان موجودیهای ذخیره نسبت به سال گذشته از اول ماه اگوست بواسطه افزایش موجودیهای چین ، آمریکا و چند کشور دیگر جبران خواهد شد .
محصولات سویای آرژانتین با مشکل مواجه است و کارشناسان میزان تخمین تولید سویای آرژانتین را به ۵۲ میلیون تن کاهش داده اند.
دان و جوجه ایران به نقل از انجمن روغنکشی،این پایین ترین میزان تولید این کشور در ۴ سال گذشته می باشد و به احتمال زیاد میزان تولید در برزیل و پاراگوئه نیز وجود خواهد داشت و لیکن میزان موجودیهای ذخیره جهانی پیرو پیش بینی ها با ۱۶ میلیون تن افزایش در سال زراعی ۲۰۱۷/۱۸ به ۴۴۲ میلیون تن خواهد رسید .
پیش بینی اخیر کاهش ۰/۹ میلیون تنی آمریکا به واسطه پیش بینی افزایش ۱۶/۷ میلیون تنی تولید چین جبران خواهد شد .
پیرو پیش بینی ها در پایان اگوست میزان موجودی ذخایر سویای آمریکا به ۱۳/۵ میلیون تن افزایش خواهد یافت . احتمالا در نیمه دوم این فصل میزان صادرات سویای آمریکا افزایش خواهد یافت و لیکن پیرو آمارهای پیش بینی شده در کل فصل جمع کل میزان صادرات سویای آمریکا به ۵۸/۴ میلیون تن افت پیدا خواهد کرد .

احتمال کاهش میزان واقعی صادرات سویا در آرژانتین
عملکرد صادرات سویای آرژانتین هنوز نامعلوم است و این احتمال وجود دارد که میزان واقعی صادرات آرژانتین کمتر از حدی باشد که در حال حاضر تخمین زده شده . میزان صادرات سویا به چین در طی هفته های اخیر تا حدودی کاهش داشت . این احتمال وجود دارد که میزان واردات چین از ژانویه تا مارس ۲۰۱۸ روند نزولی داشته باشد . به احتمال زیاد میزان واردات چین در حد سال قبل راکد خواهد ماند و لیکن تخمن زده می شود که در حد فاصل میان اکتبر تا سپتامبر سال زراعی ۲۰۱۷/۱۸ میزان واردات سویای چین به رکورد ۹۶ میلیون تن برسد .
این ۲/۵ میلیون تن بالاتر از میزان واردات سال قبل و در حالیست که در این فصل میزان تولید داخلی سویای چین ۵ میلیون تن افزایش خواهد داشت .
وارداتی در این حجم بالا باعث خواهد شد که در حد فاصل میان ماه اکتبر تا سپتامبر سال زراعی ۲۰۱۷/۱۸ میزان روغنکشی های سویای چین ۵/۶ میلیون تن افزایش یابد . این ۱/۴ میلیون تن افزایش در مصارف متفرقه سویا و همچنین باعث افزایش میزان موجودیهای ذخایر چین خواهد شد .

 


منبع : Oilworld.biz