wheat.jpg

کاهش میزان تولید آفتابگردان در روسیه و اوکراین

چاپ

altکاهش میزان تولید این فصل و میزان روغنکشی بیش از پیش در چند ماه اول سال زراعی ۲۰۱۷/۱۸ منجر به کاهش بسیار زیاد موجودیهای ذخیره سالیانه (در حدود یک میلیون تن) در روسیه و ۱/۶ میلیون تنی در پایان ماه دسامبر در اوکراین گردید .
برای حد فاصل میان ماه ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۸ اکنون پیش بینی شده که جمع کل

روغنکشی های ۲ کشور ۲/۱ میلیون تن کاهش یابد و این تنزل در حد فاصل میان ماه اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۱۷ فقط ۲ میلیون تن بود .
هنوز هم میزان تولید آفتابگردان این فصل در روسیه نا معلوم است زیرا معلوم نیست که میزان برداشت فصل بهاری آفتابگردان به چه اندازه خواهد بود . این ریسک وجود دارد که میزان تولید آفتابگردان روسیه اندکی کمتر از تخمین ۱۰/۷ میلیون تنی فعلی ما باشد .
دان و جوجه ایران به نقل از انجمن روغنکشی،کارشناسان میزان آمار تولید آفتابگردان این ماه اسپانیا را افزایش دادند و به این ترتیب جمع کل میزان تولید سال ۲۰۱۷ اتحادیه اروپا به رکورد بالای جدید ۹/۶ میلیون تن خواهد رسید که ۱/۱ میلیون تن بالاتر نسبت به تولید سالیانه محسوب می شود و این احتمالا باعث خواهد شد که در باقیمانده دوره سال زراعی ۲۰۱۷/۱۸ میزان روغنکشی های آفتابگردان اسپانیا بسیار بالاتر از سال قبل برود و به این ترتیب احتمال میزان تقاضای وارداتی کاهش خواهد یافت .
در حد فاصل ماه اگوست تا دسامبر سال ۲۰۱۷ میزان واردات آفتابگردان اتحادیه اروپا در حدود ۰/۲ میلیون تن نسبت به واردات سالیانه کاهش پیدا کرد .
در حد فاصل میان ماه اکتبر تا دسامبر میزان صادرات اتحادیه اروپا نسبت به سال ماقبل آن افزایش پیدا کرد . اما به دلیل کاهش صادرات از اگوست تا سپتامبر میزان صادرات در حد فاصل میان اگوست تا دسامبر ۲۰۱۷ راکد باقی ماند .
به دلیل نا مساعد بودن آب و هوا در ایالت بوئنس آیرس کارشناسان میزان تخمینی تولید آفتابگردان سال ۲۰۱۸ آرژانتین را ۰/۱ میلیون تن کاهش دادند و اکنون تخمینی که زده شده  ۳/۶ میلیون تن میباشد با این حال میزان تولید بیشتر سال گذشته و چند سال اخیر می باشد همچنین برداشت محصولات آفتابگردان در آرژانتین آغاز شده است .

 


منبع : Oilworld.biz