chick.jpg

کاهش میزان صادرات سویای آمریکا در پی رقابت شدید در آمریکای جنوبی

چاپ

altرقابت شدید از طرف آمریکای جنوبی باعث شد که از ژانویه تا اکتبر سال ۲۰۱۷ میزان صادرات سویای آمریکا افزایش نسبتا پایینی داشته باشد
با این حال میزان صادرات سویای آمریکا در ماه سپتامبر افزایش داشت ولی احتمال می رود که میزان صادرات

آمریکا از اکتبر تا دسامبر ۲۰۱۷ کاهش یابد .
بنا به آمارهای رسمی موجود میزان صادرات سویای برزیل در ماه اکتبر به ۲/۴۹ میلیون تن رسیده است . این در حالیست که میزان صادرات ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ برزیل از ژانویه تا اکتبر سال ۲۰۱۷ به رکورد ۶۳/۷ میلیون تن رسیده و این ۱۳/۱ میلیون تن بیشتر از میزان صادرات سال گذشته برزیل محسوب می شود و باید به این نکته اشاره کنیم که میزان صادرات کنجاله سویای برزیل اندکی کاهش و تا این تاریخ از سال میزان صادرات روغن سویای برزیل افزایش متوسطی داشته است .
به گزارش دان و جوجه ایران از انجمن روغنکشی؛ صادرات بسیار بالای برزیل باعث شد که در حد فاصل میان ماه سپتامبر تا اکتبر سال ۲۰۱۷ جمع کل میزان صادرات ۴ کشور آمریکای جنوبی ۵ میلیون تن افزایش یابد . جمع کل میزان صادرات آرژانتین تا این تاریخ کاهش داشته و لیکن جمع کل میزان صادرات سویای ۴ کشور آمریکای جنوبی از ژانویه تا اکتبر سال ۲۰۱۷ با ۱۲/۲ میلیون تن افزایش به رکورد ۷۹/۵ میلیون تن رسیده است .
دلیل این کاهش موجودیهای ذخیره سازی شده فراوان سویای برزیل می باشد ، لازم به ذکر است که به دلیل کاهش ارزش واحد پول برزیل میزان فروشهای صادراتی این کشور افزایش زیادی پیدا کرده است .

 


منبع : Oilworld.biz