corn.jpg

افزایش میزان صادرات کنجاله های روغنی نسبت به سال گذشته

چاپ

altدر حد فاصل میان ماه جولای تا سپتامبر میزان صادرات کنجاله آفتابگردان ، کنجاله پالم کرنل و کنجاله ماهی نسبت به سال گذشته افزایش داشت
 باید به این نکته توجه داشت که بیشتر افزایش در معاملات کنجاله های روغنی در آن ۳ ماه

به دلیل افزایش میزان صادرات کنجاله سویا بود که فراتر از سال گذشته رفت (برای اولین بار از آوریل تا ژوئن سال ۲۰۱۶) .
دلیل این افزایش صادرات میزان بالای تقاضای اتحادیه اروپا ، خاور میانه و کشورهای آسیایی بود و این در حالیست که از ماه آوریل تا ژوئن سال ۲۰۱۷ میزان صادرات جهانی کنجاله سویا ۹% کاهش پیدا کرده بود . در ضمن میزان کاهش از ژانویه تا مارس ۲۰۱۷ در حدود ۱% ، از اکتبر تا دسامبر ۲۰۱۶ در ۱% واز ماه جولای تا سپتامبر ۲۰۱۶ میزان کاهش صادراتی جهانی ۱۱% به ثبت رسیده است .
به گزارش دان و جوجه ایران از انجمن روغنکشی؛ به نظر کارشناسان در طی ماههای آینده معاملات کنجاله سویا افزایش بیشتری پیدا می کند و پیرو کارشناسی های صورت گرفته در حد فاصل میان ماه اکتبر تا سپتامبر سال زراعی ۲۰۱۷/۱۸ سهم کنجاله سویا برای تامین نیازهای روبه رشد جهانی پروتئین افزایش خواهد یافت و این نه فقط به علت کاهش رشد تولید ۷ گونه کنجاله های روغنی بلکه همچنین به این علت است که افزایش تولید جهانی غلات خوراک دام به ثبت رسیده و در سال زراعی ۲۰۱۶/۱۷ به احتمال زیاد در این فصل تکرار نخواهد شد .

وضعیت صادرات دانه های روغنی در حد فاصل جولای تا سپتامبر
میزان صادرات ۸ گونه دانه های روغنی از جولای تا سپتامبر به رشد سال به سال معمول بازگشت . این احتمال وجود دارد که میزان صادرات جهانی این ۸ گونه در ۳ ماه پایانی سال ۲۰۱۷ فراتر از حجم سال گذشته برود و به این ترتیب جمع کل میزان صادرات از ژانویه تا دسامبر با ۲/۱ میلیون تن (۲%) افزایش نسبت به سال به ۹۱/۲ میلیون تن خواهد رسید .
باید به این نکته اشاره کنیم که این افزایش در سال ۲۰۱۶ ۱% و یا به عبارت دیگر ۱/۳ میلیون تن بود .

 


منبع : Oilworld.biz