chick.jpg

سطح زیر کشت گندم در آمریکا به کمترین میزان در بیش از یک قرن اخیر رسیده است

چاپ

به گزارش USDA، altدپارتمان کشاورزی ایالات متحده، کشاورزان این کشور محصول گندم خود را از ۳۷/۶ میلیون جریب (۱۵/۲ میلیون هکتار) از زمین‌های کشاورزی این کشور برداشت نمودند.
در حالی که این مساحت تحت کشت گندم، ۱۴ درصد نسبت به فصل زراعی ۲۰۱۶-۲۰۱۷ کاهش

داشته، به عنوان کمترین میزان از سال ۱۸۹۰ تا کنون نیز گزارش شده است.
همچنین این سازمان تولید گندم در فصل زراعی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ را ۴۷/۴ میلیون تن برآورد کرده بود که ۲۵ درصد نسبت به سال قبل و ۱۵ درصد نسبت به میانگین ۵ سال اخیر کاهش داشته است.
علت این کاهش سطح زیر کشت، شرایط نامساعد و خشک آب و هوایی و نیز گسترش ویروس موزائیک عنوان شده است. این بیماری در ایالت‌های کنزاس، اکلاهاما و بخش‌هایی از نِبراسکا شیوع یافت که علاوه بر کاهش محصول، موجب شد بسیاری از نواحی کشاورزی این ایالات که عمدتاً مختص به کشت گندم سخت قرمز زمستانه هستند، به صورت متروک رها شوند.
دان و جوجه ایران به نقل از غلات نیوز؛ گندم قرمز نرم زمستانه وضعیت بهتری را سپری نموده اما با این حال، شرایط مناسب برای رشد این محصول در بخش‌های جنوب شرقی این کشور متفاوت بوده است. در برخی از این مناطق، رطوبت زیاد به بهبود وضعیت کمک کرده اما در برخی نواحی، میزان زیاد رطوبت هوا زمان مناسب برای برداشت محصول را به تأخیر انداخته است.
گندم دوروم و گندم بهاره نیز وضعیت مشابهی را سپری کرده‌اند. خشکسالی شدید در مونتانا، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی موجب شد که به علت کاهش سطح زیر کشت گندم در این نواحی، میزان برداشت این محصولات به میزان ۳۷ درصد کاهش یابد  که کمترین میزان نسبت به ۵ سال اخیر بوده است.