soy.jpg

چین بزرگترین بازار برای صادرات روغن سویا

چاپ

altموضوع اعمال مالیات وارداتی بر بیودیزل آرژانتین که این هفته اعلام شد ممکن است تاثیر بسیار زیادی در معاملات و مصرف داخلی کشورها گردد
به نظر می رسد این قانون بر آنها اعمال می شود و تخمین زده می شود که میزان مصرف روغن سویا

و تولید بیودیزل در حدود ۰/۴ میلیون تن کاهش پیدا کند (از اکتبر تا سپتامبر سال زراعی ۲۰۱۷/۱۸) این در صورتی است که کاهش صادرات به آمریکا توسط بازار اروپا جبران شود و البته در صورتی که اروپا میزان مالیات وارداتی بیودیزل خود را کاهش دهد .
این باعث کاهش میزان روغنکشی های آرژانتین خواهد شد ولی میزان صادرات روغن سویای آرژانتین به حدود ۶/۱ تا ۶/۲ میلیون تن افزایش خواهد یافت و این در حالیست که میزان صادرات روغن سویای آرژانتین از اکتبر تا سپتامبر سال زراعی ۲۰۱۶/۱۷ در حدود ۵/۵ میلیون تن بود .
دان و جوجه ایران به نقل از انجمن روغنکشی ایران؛ از آنجایی که چین اعلام کرده بود که ممنوعیت واردات روغن سویای آرژانتین را آزاد کند صادرکننده های روغن سویا از این موضوع سود خواهند برد .
چین احتمالا بزرگترین بازار رشد برای صادرات روبه رشد روغن سویا خواهد بود و اکثر این واردات از آرژانتین تامین خواهد شد . میزان واردات روغن سویای هندوستان در فصل آینده احتمالا افزایش خواهد یافت زیرا در فصل گذشته میزان واردات هندوستان کاهش زیادی داشت (در سال زراعی ۲۰۱۶/۱۷) .
بی شک رشد میزان مصرف هندوستان باید بواسطه روغن پالم و روغنهای نباتی دیگر جبران شود (در فصل آینده) .

 


منبع : Oilworld.biz