chick.jpg

روند صعودی میزان تولید کلزا در کشورهای جنوب شرقی آسیا

چاپ

انتظار می رود که میزان تولید کلزای کشورهای Cis altبا بهبود قابل توجهی در حدود ۱/۱ میلیون تن بالاتر از میزان تولید سال قبل این کشورها باشد
 در روسیه روند برداشت محصولات کلزا هنوز در مرحله ابتدایی قرار دارد و تا این تاریخ فقط از ۶۳ هزار هکتار زمین عملیات برداشت

صورت گرفته است (تا ۱۹ جولای) . میانگین میزان افزایش باردهی محصولات این کشورها در حدود ۵% بالاتر از سال گذشته رقم خواهد خورد .
دان و جوجه ایران به نقل از انجمن روغنکشی ایران؛ بر پایه و اساس مساحت بیشتر زیر کشت امسال ما تخمین می زنیم که محصولات روسیه با ۱۰% افزایش نسبت به سال قبل به ۱/۱ میلیون تن برسد . در اوکراین تا ۱۸ جولای در حدود ۱/۳ از کل محصولات کلزا برداشت شد و میانگین باردهی محصولات اوکراین ۱۰% کمتر از سال گذشته است ولی با توجه به مساحت بیشتر زیر کشت امسال میزان تولید اوکراین نسبت به ۱/۳ میلیون سال قبل افزایش خواهد داشت و به ۱/۸۵ میلیون تن خواهد رسید .
در اتحادیه اروپا ، میزان باردهی محصولات کشورهای فرانسه و رومانی بیشتر از حد انتظار ها رقم خورده و تخمین زده می شود که میزان تولید کلزای اتحادیه اروپا به ۴/۷۵ میلیون تن و گندم به ۱/۶ میلیون تن برسد . میزان تولید انگلستان ، لهستان و ایالت های بالتیک را افزایش داده شد و این در حالیست که میزان تولید کلزای آلمان کمتر از حدی خواهد بود که  انتظار می رفت .
در کل میزان تولید محصولات اتحادیه اروپا به ۲۱/۶ میلیون تن افزایش پیدا کرده است و این ۰/۳ میلیون تن بیشتر از میزان تولید ماه قبل و بسیار کمتر از میزان تولید سالهای گذشته بشمار می رود .

 


منبع : Oilworld.biz