chick.jpg

برداشت میزان رکوردشکن محصولات ذرت و سویا آمریکا در ایستگاه پایانی

چاپ

altبرداشت میزان رکوردشکن محصولات ذرت و سویا آمریکا در شُرف پایان می باشد
 تا ۶ ماه نوامبر کشاورزان آمریکایی کار برداشت از ۹۳% از مساحت زیر کشت سویا و ۸۶% از مساحت زیر کشت ذرت

را به پایان رساندند . این کمی عقب تر از میزان برداشت سال گذشته ولی جلوتر از میانگین میزان برداشت در این تاریخ محسوب می شود . میزان کاشت گندم زمستانی آمریکا تا ۶ ماه نوامبر به ۹۱% رسید .
این برابر با میزان کاشت سال گذشته و فقط رقم بسیار ناچیزی عقب تر از میانگین میزان کاشت آمریکا محسوب می شود. در طی هفته گذشته وضعیت مساعد بود و در رتبه بندی کیفیت ۵۸% از محصولات گندم رتبه خوب و عالی را دریافت نمودند (در قیاس با ۵۱% سال گذشته) .
پیرو اسناد به ثبت رسیده میزان صادرات سویای آمریکا در هفته منتهی به ۳ ماه نوامبر با افزایش قابل ملاحظه ای به ۲/۶۲ میلیون تن رسید . این رقم بسیار بالاتر از رقم به ثبت رسیده صادرات سویای سال گذشته است .
بیشترین افزایش صادراتی آمریکا به دلیل خریدهای بالای اتحادیه اروپا ، چین و چند کشور دیگر می باشد . بنا به آخرین گزارشات تجدید نظر شده در خصوص میزان صادرات آمریکا جمع کل میزان صادرات سویا از اوایل ماه سپتامبر به ۱۶/۲ میلیون تن رسیده است .
به این ترتیب افزایش میزان سالیانه صادرات آمریکا به ۱۵% و یا به عبارت دیگر به ۲/۱۷ میلیون تن رسیده است .
میزان تقاضای بسیار بالا برای سویای آمریکا (تقاضای وارداتی) از طرف مرکز موسسه نیز به تائید رسیده است . بنا به آمارهای این مراکز میزان صادرات سویای آمریکا در ماه سپتامبر به ۳/۷۷ میلیون تن رسید . این ۰/۱ میلیون تن بیشتر از آمارهای ثبتی و بسیار بالاتر از میزان صادرات سال گذشته آمریکا می باشد .

 


منبع : Oilworld.biz/انجمن صنفی روغنکشی ایران