corn.jpg

میزان بالای تولید غلات در اوکراین و روسیه

چاپ

altآب و هوای بسیار خوب و باردهی بسیار زیاد تا این تاریخ نوید دهنده میزان بالای تولید غلات در اوکراین و روسیه را می دهند (در این سال ۲۰۱۶/۱۷)
فراوانی بسیار زیاد محصولات غلات در کشورهای روسیه و اوکراین به این معنی خواهد بود که در ماههای

ژوئن تا جولای سال ۲۰۱۶/۱۷ این دو کشور صادرات بسیار زیادی خواهند داشت . این نه تنها به سود کشورهای مدیترانه ای بلکه نفع کشورهای خاور میانه و خاور دور ، کره جنوبی و کشورهای دیگر نیز خواهد بود .
بنا به آمارهای ثبتی گمرکی روسیه و اوکراین، میزان افزایش صادرات گندم روسیه و اوکراین به اتحادیه اروپا ، آفریقا و آسیا در سال ۲۰۱۵/۱۶ همچنان تداوم داشته است . در این میان بیشترین میزان رشد صادرات به کشورهای مصر ، بنگلادش ، اندونزی و تایلند بوده است .
جمع کل صادرات از ۲ کشور روسیه و اوکراین به سختی از میزان صادرات سال ۲۰۱۴/۱۵ فراتر رفت . میزان صادرات از روسیه ۵۷% افزایش و از اوکراین ۸% کاهش داشته است .
با این حال جمع کل میزان صادرات ۲ کشور به اتحادیه اروپا ۶۸% و یا به عبارت دیگر در حدود ۴ میلیون تن افزایش داشت و باعث جبران کاهش میزان صادرات به مصر ، چین ، ایران ، ژاپن و کره جنوبی گردید . لازم به ذکر است که میزان صادرات جو اوکراین به چین نسبت به فصل گذشته به ۲ برابر افزایش یافت .

 


منبع : Oilworld.biz/انجمن صنفی روغنکشی ایران