corn.jpg

ثبت رکورد جدید در تولید گندم کرمان/ مطالبات گندم‌کاران صددرصد تسویه شد

چاپ

altذی‌حساب و مدیر امور مالی شرکت غله و خدمات بازرگاني کرمان از تسویه‌ی تمامی مطالبات گندم‌کاران استان بابت فروش مقدار 218 هزار تن گندم در سال‌جاری به مراکز خرید تضمینی دولت خبر داد.
به گزارش دان و جوجه ایران از روابط‌عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان، محسن ثمره راد گفت: میزان خرید گندم در استان کرمان

در سال‌جاری 218 هزار تن بود که نسبت به سال‌های قبل افزایش چشم‌گیری داشته است؛ به‌طوری‌که سال گذشته و امسال، رکورد تاریخ تولید و خرید گندم استان شکسته شد.
وی با اشاره به اجرای سند امنیت غذایی نان در سطح استان کرمان اظهارکرد: بخش مهمی از این افزایش تولید و خرید تضمینی گندم در استان طی دوسال متوالی به اجرای طرح افزایش امنیت غذایی در استان برمی‌گردد و به نوعی از برکات و اهداف اجرای این طرح است.
 ثمره راد، ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده را 2 هزار و 873 میلیارد و 767 میلیون ریال عنوان کرد که به صورت کامل به کشاورزان پرداخت شده است.
مدیر امور مالی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان درخصوص اقدامات موثر واحد مالی ضمن تقدیر از حمایت‌های موثر مدیرکل این شرکت در راستای تأمین منابع مالی، گفت: در کنار تلاش شبانه‌روزی برای پرداخت پول گندم‌ها، پیگیری و دریافت بودجه و اعتبارات لازم از شرکت بازرگاني دولتي ايران برای ساخت و تکميل پروژه احداث سايت روباز ارزوئيه، که درسال آتي ضمن تسريع در روند خريد گندم دراين منطقه باعث کاهش هزينه‌هاي مباشرت خواهد شد، از جمله‌ی این اقدامات است.
 وی افزود: تأمین اعتبار و پرداخت مطالبات پيمانکاران سيلوي استراتژيک شهرستان سيرجان که در هفته هاي آتي شاهد بهره برداري از اين سيلوي مهم و استراتژيک خواهیم بود، درکنار تامين بودجه برای پرداخت بدهی به منطقه ويژه اقتصادي سیرجان از دیگر اقدامات انجام شده است.