corn.jpg

معاون سازمان دامپزشکی: سالانه 73 میلیون یورو برای واردات آنتی بیوتیک ها پرداخت می شود

چاپ

altمعاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور : سالانه 73 میلیون یورو ارز برای واردات آنتی بیوتیک ها از کشور خارج می شود
مسعود هاشم زاده با اشاره به اینکه یک زمانی کل ارزش واردات دارویی کشور کمتر از 70 میلیون دلار بود افزود : هم اکنون فقط برای واردات آنتی بیوتیک ها

بیشتر از این میزان ارز خارج می شود.
وی گفت: حدود 60 درصد از واردات مواد اولیه است که برای تولید آنتی بیوتیک در کارخانجات داخلی مصرف می شود و 40 درصد باقیمانده نیز داروی آماده مصرف است .
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور درباره مرغ بدون آنتی بیوتیک افزود: تولید گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک یا مرغ سبز چند سالی است که در کشور انجام می شود این واحدها تحت نظارت سازمان دامپزشکی هستند و در مقاطع مختلف پرورش در سه نوبت برای دریافت تاییدیه نمونه برداری و آزمایش می شوند .
هاشم زاده گفت : اگر جواب آزمایش ها تایید شود، سازمان دامپزشکی کشور گواهی تایید مرغ سبز را صادر می کند.
وی افزود: صدور برگه تاییدیه به این معناست که مرغدار تمام موارد و مراحل را رعایت کرده و در پرورش مرغ آنتی بیوتیک مصرف نکرده است .
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: مرغهای سبز مورد تایید سازمان بسته بندی شده و بارکد دارد اما آنهایی که خودشان برای مرغ تولیدی اسم می گذارند و به عنوان مرغ بدون آنتی بیوتیک گاهی به صورت فله عرضه می کنند، مورد تایید نیست .
هاشم زاده گفت: مصرف کنندگان می توانند شماره بارکد روی بسته بندی را یادداشت و با اداره کل روابط عمومی سازمان دامپزشکی تماس بگیرند تا نسبت به گواهی تاییدیه مرغ سبز مطمئن شوند.

 

منبع: صداوسیما