corn.jpg

تعطیلی مرغداری ها عاملی برای خروج ارز و وابستگی به واردات

چاپ

 altعضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه تعطیلی مرغداری ها عاملی برای خروج ارز و وابستگی به واردات را برای ما رقم می زند، گفت: دولت باید رابط میان بازار و مرغ فروشان باشد تا علاوه بر تولید کننده ، مصرف کننده نیز از شرایط بازار رضایت داشته باشد.
 سید جواد کاظم نسب درباره وضعیت مرغداری های کشور گفت: باید تمهیدات مناسبی برای توسعه و بهبود وضعیت مرغداری ها

در کشور لحاظ شود تا ما شاهد تعطیلی مرغداری ها در کشور نباشیم زیرا مرغ جز مواد غذایی است که بسیاری از احاد مردم در زنجیره غذایی شان قرار می دهند بنابراین اگر ما با عدم توجه به صنعت مرغداری این صنعت را در شرایط نزولی قرار دهیم بدیهی است که  به واردات  مرغ وابسته می شویم.
نماینده مردم اهواز،باوی،حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما تولیدات بهینه مرغ درداخل کشور داریم بنابراین باید با حمایت از مرغدارها تدابیری را اتخاذ کنیم که نه تنها مصرف داخلی کشور را تامین بلکه بتوانیم صادرات نیز در این عرصه داشته باشیم زیرا وابستگی به تولیدات مرغی از منظر اقتصادی برای بسیار خطرناک خواهد بود.
 وی ادامه داد: مرغداران ما سرمایه بالای برای راه اندازی مرغداری هزینه کردند بنابراین دولت باید در این عرصه ورود کند و بطور مثال در راستای هزینه های خوراکی مرغی، مرغداران را حمایت کند تا این قشر زحمتکش بتوانند با هزینه مناسب مرغ را تولید سپس برای فروش به بازار ارائه دهند.
کاظم نسب افزود: اتحادیه های مرغداری باید حمایت شوند تا بتوانیم شاهد بهبود وضعیت مرغداری های در کشور باشیم و در همین راستا دولت باید رابط میان بازار و مرغ فروشان باشد تا علاوه بر تولید کننده مصرف  کننده نیز ازشرایط بازار رضایت داشته باشد و این درحالی است که تغییر کاربری مرغداری ها به نفع اقتصاد کشور نیست.
عضو  کمیسیون کشاورزی ،اب و منابع  طبیعی  مجلس با بیان اینکه تعطیلی مرغداری ها در زمان تحریم های احتمالی از منظر اقتصادی بسیار خطرناک است ،گفت: تعطیلی مرغداری  ها عاملی برای خروج ارز و وابستگی به واردات برای ما رقم می زند.

 

منبع: خانه ملت