corn.jpg

ارزآوری 250 هزار دلاری صادرات بلدرچین+عکس

چاپ

altصادرات گوشت بلدرچین از سمنان 250 هزار دلار ارزآوری برای کشور داشته است
صنعت پرورش بلدرچین کمتر از 10 سال است در

ایران رونق گرفته و مجهزترین واحد تولید،پرورش و بسته بندی گوشت و تخم بلدرچین در سمنان فعال است .
این واحد با سرمایه گذاری 27 میلیارد ریال یک سالی است در سمنان راه اندازی شده و ظرفیت تولید ماهانه 160 هزار قطعه بلدرچین گوشتی را داراست .
مرتضی آسمان برین مدیر واحد پرورش بلدرچین سمنان از صادرات نخستین محموله گوشت بلدرچین از این واحد خبر داد و گفت :  این محموله 50 تنی به کشورهای همسایه صادر شد و  250 هزار دلار ارزاوری داشت .
وی صنعت پرورش بلدرچین را در توسعه اشتغال پایدار موثر دانست و افزود : با راه اندازی این مجتمع زمینه اشتغال 12 نفر بطور مستقیم و بیش از 100 نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شده است .
بلدرچین را گونه ای نیمه وحشی و مقاوم در برابر آلودگی و بیماری است و پرورش بلدرچین در مقایسه با مرغ هزینه کمتر و به نسبت قیمت  ، دو برابر مرغ سوددهی دارد .
مصطفی شاه حسینی معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان سمنان هم با بیان اینکه واحد تولید وپرورش بلدرچین سمنان مجهزترین واحد پرورش بلدرچین در کشوراست گفت : باتوجه به فواید گوشت و تخم بلدرچین در مورد تقویت حافظه ،استحکام عضلات و استخوان ها و کلسترول کم آن ، مصرف این ماده غذایی در ایران درحال افزایش است .
درحال حاضر  چهار واحد صنعتی و نیمه صنعتی پرورش بلدرچین در کشور فعال است که واحد پرورش وتولید بلدرچین سمنان مجهزترین واحد از نظر دارا بودن مجتمع تولید غذا تا بسته بندی گوشت و تخم بلدرچین در کشور است .
بزرگترین واحد تولید کننده گوشت بلدرچین در یزد قرار دارد و ظرفیت تولید آن ماهانه 240 هزار قطعه بلدرچین است .

alt

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما