soy.jpg

اجرای طرح ساماندهی کشتارگاه‌های دام و طیور در اردبیل

چاپ

altمدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: طرح ساماندهی کشتارگاه‌های دام و طیور استان و توسعه و تجهیز مراکز بسته‌بندی گوشت قرمز و سفید در استان اردبیل در حال اجراست.
صادق صالحی در جریان بازدید از طرح‌های ساماندهی کشتارگاه‌ها در اردبیل اظهار کرد: دامپزشکی در حقیقت

حلقه اصلی زنجیره تأمین سلامت جامعه و برپاکننده امنیت غذایی به شکل شایسته و مطلوب است.
وی جمعیت دامی کشور و استان اردبیل را یک سرمایه عظیم ملی در ایجاد فرصت‌های اشتغال بی‌شمار توصیف کرد و گفت: این جمعیت نقش مهمی را در تأمین غذای افراد جامعه داشته و یک منبع مهم تولید پروتئین محسوب می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه دامپزشکی در تأمین سلامت دام و طیور نقش مهمی را بر عهده دارد، تصریح کرد: خدماتی که دامپزشکی در جلوگیری از وارد آمدن خسارت به مجموعه دام و طیور انجام می‌دهد، به کاهش خسارت‌های وارده و تقویت اقتصاد ملی کمک می‌کند.
صالحی با بیان اینکه در این استان بیش از چهار میلیون واحد دامی همراه با واحدهای متعدد مرغداری گوشتی، تخم‌گذار، استخرهای پرورش ماهی و زنبورستان‌ها، کارخانه‌های تولید خوراک دام، جمع‌آوری شیر و بسته‌بندی فرآورده‌های گوشتی وجود دارد، سردخانه‌های نگهداری مواد پروتئینی نیز در تقویت این زنجیره مهم است.
وی افزود: تمام تلاش ما بر این است تا مردم به غذای سالم و کافی با اطمینان‌ خاطری دسترسی داشته باشند به طوریکه تأمین سلامت غذا، پیشگیری و کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام توسط دامپزشکی انجام می‌شود.
صالحی به اجرای طرح ساماندهی کشتارگاه‌های دام و طیور استان به همراه توسعه و تجهیز مراکز بسته‌بندی گوشت قرمز اشاره کرد و ادامه داد: تمرکز دامپزشکی در مبارزه با بیماری‌های مختلف دام و طیور و تأمین غذای سالم است.
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل تجهیز و توسعه بهداشتی ناوگان حمل دام زنده و ناوگان حمل سردخانه‌دار فرآورده‌های خام دامی را یادآور شد و بیان کرد: مسئولان فنی بهداشتی در دامداری‌ها و مرغداری‌ها با هدف کنترل سلامت دام و طیور ورود پیدا کردند.
وی اضافه کرد:‌ در این زمینه احراز سلامتی دام و طیور کشتار شده به همراه بهره‌برداری از چندین کشتارگاه صنعتی دام و طیور و بهره‌برداری از کارخانجات مختلف خوراک دام و طیور ضروری به نظر می‌رسد.

منبع: فارس