corn.jpg

تولید بیش‌از 1400 تن گوشت مرغ سبز در خراسان جنوبی

چاپ

altمعاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته یک‌هزار و 463 تن گوشت مرغ سبز در استان تولید شده است
محمد اصغرزاده اظهار داشت: همکاران ما در دامپزشکی

در تمام رده‌ها سربازان گمنام عرصه بهداشت و سلامت جامعه هستند.
وی با اشاره به نحوه تولید مرغ‌های آنتی‌بیوتیک‌دار مجاز، گفت: در حین پرورش این نوع مرغ با نظارت دامپزشکی از آنتی‌بیوتیک‌های مجاز استفاده می‌شود.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نوع دیگری از مرغ‌های موجود در بازار برای مصرف در سبد غذایی خانوار، مرغ سبز است، افزود: برای تولید این نوع مرغ حین پرورش از هیچ‌گونه آنتی‌بیوتیک مجازی استفاده نمی‌شود و این امر در حین پرورش توسط دامپزشکی آزمایش می‌شود.
اصغرزاده با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، سرایان، قاین، طبس، خوسف، بشرویه و فردوس مرغ سبز تولید می‌شود، تصریح کرد: تعداد این واحدها در سال گذشته در استان نسبت به مدت مشابه سال 93 از سه واحد به 18 واحد رسیده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 813 هزار قطعه مرغ در واحدهای تولید مرغ سبز استان تولید شده است، اضافه کرد: در این مدت یک‌هزار و 463 تن گوشت مرغ توسط این واحدها تولید شده که علاوه بر مصرف داخل استان مازاد آن به خارج از استان صادر شده است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: برای شناسایی مرغ سبز مردم می‌توانند کد رهگیری که بر روی بسته‌بندی آن چاپ شده را به شماره 30008903 پیامک تا مشخصات آن را دریافت و بعد از اطمینان آن را خریداری کنند.

منبع: فارس