corn.jpg

افزایش قیمت مرغ در آستانه نوروز منطقی است

چاپ

altمدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به افزایش قیمت جوجه و هزینه تولید، افزایش قیمت مرغ به مرز 7 هزار و 200 تومان در ایام نوروز منطقی است.
عظیم حجت مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی در خصوص عرضه مرغ

از سوی شرکت پشتیبانی اظهار داشت: عرضه مرغ از سوی شرکت پشتیبانی در استان هایی که قیمت مرغ زیر قیمت مصوب دولت است می تواند منجر به ضرر و زیان مرغداران شود اما در استان هایی که قیمت به مرز 7 هزار تومان رسیده می تواند به تنظیم بازار کمک کند.
وی افزود: با توجه به زیان انباشته مرغداران در ده ماهه ابتدای سال جاری شرکت پشتیبانی می بایست با احتیاط اقدام به عرضه مرغ منجمد در بازار کند چرا که به جز دو استان هرمزگان و آذربایجان غربی قیمت مرغ به قیمت مصوب خود نرسیده است.
حجت با بیان اینکه کنترل در عرضه مرغ منجمد بسیار حائز اهمیت است اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت جوجه در یک ماهه اخیر و ایام پایانی سال حداقل بایستی شاهد قیمت 4 هزار و 500 تومانی مرغ زنده و 7 هزار تومانی مرغ برای مصرف کننده در هر کیلو باشیم تا مرغداران بتوانند سال آینده به تولید خود ادامه دهند.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت مرغ بسیار رقابت پذیر و ارزان تر از سایر پروتئین های مصرفی همچون ماهی و گوشت در بازار است تولیدکنندگان انتظار دارند که قیمت مرغ به مرز 7 هزار تومان برسد و حال لازم به ذکر است که تلورانس قیمتی 7 هزار و 200 الی 7 هزار و 300 تومان برای هر کیلو مرغ قیمت نرمالی است که فعالان این بخش در ایام عید انتطار آن را دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران