hen.jpg

تمهیدات لازم برای اثرگذاری تولیدکنندگان در قیمت‌گذاری مرغ اتخاذ شود

چاپ

 altمدیرکل امور دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر حمایت و استفاده از ظرفیت تشکل‌های صنعت طیور در تصمیم‌گیری‌ها، گفت: تمهیدات لازم برای اثرگذاری تولیدکنندگان در قیمت‌گذاری مرغ باید اتخاذ شود.
حبیب امینی در نخستین گردهمایی سراسری مرغداران گوشتی

کشور با عنوان "بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی صنعت مرغداری" که به‌میزبانی موسسه رازی برگزار شد، با بیان اینکه این نشست‌ها عموماً در شهرستان‌ها و استان‌ها برگزار می‌شود، اظهار داشت: گردهمایی و هم‌اندیشی برای بررسی مشکلات صنعت مرغداری با همکاری تعاونی‌ها و اتحادیه‌های شهرستانی و استانی تاکنون تشکیل شده و ما نیز از آن حمایت می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه این هم اندیشی فرصتی است تا شاغلان این صنف دغدغه‌های خود را در فضایی صمیمانه مطرح کنند، افزود: بسیاری از دغدغه‌ها  و مباحث مطرح شده از سوی مرغداران اکنون در دفتر معاونت امور دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل امور دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر حمایت و استفاده از ظرفیت تشکل‌های صنعت طیور در تصمیم‌گیری‌ها تصریح کرد: در بحث ساماندهی میادین که از خواسته‌های مهم فعالان این صنف است، جلساتی با حضور مسئولان سازمان میادین برگزار شده تا تمهیداتی برای اثرگذاری تولیدکنندگان در قیمت‌گذاری مرغ اتخاذ شود.
امینی همچنین با اشاره به ساماندهی مرغداری‌های غیرمجاز از تشکیل کمیته‌ای حقوقی در منطقه یک معاونت امور دام وزات جهاد کشاورزی در تبریز خبر داد.
وی خاطرنشان کرد:کاهش وزن کشتار، تقویت تشکل‌ها و رسیدگی به روند اجرای طرح زنجیره‌های تولید (اینترگیشن‌ها) از جمله مواردی است که در دستور کار معاونت امور دام و طیور این وزارت خانه قرار دارد.

منبع: تسنیم