corn.jpg

فرصت ایجاد شده برای آقای مدلل انحصاری بود

چاپ

altعضو شورای رقابت گفت: نتیجه‌ پرونده واردات 650 میلیون یورویی نهاده‌های دامی به هفته آینده و شنیدن اظهارات مدلل وارد کننده عمده نهاده‌های دامی موکول شد.
محمدعلی مددی عضو شورای رقابت درباره نتیجه امروز جلسه شورای رقابت که به بررسی پرونده 650 میلیون یورویی پرداخت، گفت: جلسه امروز با حضور

نمایندگانی از بانک مرکزی، وزارت صنعت و  سه شرکت زیرمجموعه بانک مرکزی تشکیل شد.
وی افزود: در این جلسه موضوع رانت واردات 650 میلیون یورویی نهاده‌ دامی توسط یک واردکننده مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما نتیجه‌گیری در مورد مسائل شنیده شده به هفته آینده موکول شد.
عضو شورای رقابت تصریح کرد: مقرر شد تا در جلسه هفته آینده شورای رقابت با حضور جواد مدلل (وارکننده عمده نهاده‌های دامی) واردات 650 میلیون یورویی نهاده‌های دامی  مورد بررسی قرار گیرد.
مددی تصریح کرد: امروز مسائلی در این رابطه در جلسه شورای رقابت مطرح اما مقرر شد تا نتیجه جلسه به بعد از شنیدن اظهارات آقای مدلل در هفته آینده موکول شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بانک مرکزی با سفارش آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت فرصتی انحصاری را برای واردات نهاده‌های دامی توسط آقای مدلل در زمانی که دامداران به شدت به کنجاله نیاز داشتند فراهم کرد.

وی افزود: این کار کاملا غیر رقابتی بوده و با دادن فرصت واردات، فقط به یک واردکننده و گرفتن فرصت واردات از سایر واردکنندگان موجب خسارت به تولید‌کنندگان شدند، چرا که این واردکننده از فرصت مذکور برای فروش چند درصد گرانتر محصول وارداتیش سوء استفاده کرد.
عضو شورای رقابت تصریح کرد: مسئله این است که چرا نعمت زاده وزیر صنعت و معدن و بانک مرکزی این فرصت را به صورت بخشنامه و برای همه واردکنندگان فراهم نکردند و منجر به واردات غیر رقابتی نهاده‌های دامی توسط یک نفر شدند.
اوایل اردیبهشت ماه امسال اخباری مبنی بر امتیاز ویژه وزارت صنعت و بانک مرکزی به یک واردکننده خوراک دام مطرح شد که بر این اساس شورای رقابت به منظور بررسی و رسیدگی، وارد موضوع شد.
این گزارش می‌افزاید: براساس ادعاهای مطرح شده و شکایت شاکی (احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی)  این شرکت 650 میلیون یورو کالا را بدون پرداخت ریالی آن قبل واردات، وارد کشور کرده است

منبع: فارس