hen.jpg

12 هزار تن مرغ از استان گلستان صادر شد

چاپ

 altمعاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در 8 ماه گذشته نزدیک به 12 هزار تن مرغ از استان گلستان صادر شده است
رحمت الله سمیعی اظهار داشت: در 8 ماه گذشته نزدیک به 12 هزار تن مرغ از استان گلستان صادر

شده و صادرات مرغ از استان گلستان روند خوبی داشته و پیش‌بینی می‌شود صادرات از استان 30 درصد افزایش داشته باشد.
وی افزود: در راستای توسعه صادرت مرغ نیاز است مشوق‌های صادراتی برای رقابت با رقبای بازارهای جهانی برای تولیدکنندگان و صادرات‌کنندگان اعمال شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گلستان درباره کاهش قیمت خرید مرغ و مشکلات تولیدکنندگان گفت: در این راستا خرید شرکت پشتیبانی را فعال کردیم و آمادگی داریم همه مرغ‌های بازار را خریداری کنیم.
سمیعی تصریح کرد: در شرکت پشتیبانی توسط اتحادیه مرغ به قیمت 4 هزار و 100 تومان از مرغداران خریداری می‌شود تازمانی که قیمت در بازار به وضعیت متعال بازگردد و متعادل شود.
وی افزود: با کاهش صادرات مرغ به خارج از کشور شرکت پشتیبانی امور دام وزرات جهاد کشاورزی مرغ‌های ذخیره شده را به بازار عرضه کرده که  سبب کاهش قیمت در بازار شده است.
درباره علت کاهش صادرات مرغ گلستان گفت: رعایت نکردن مرغ با وزن استاندارد یکی از عوامل مهم صادر نشدن مرغ در بازارهای جهانی به ویژه به کشورهای حاشیه خلیج فارس است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان گفت: استان گلستان با 900 واحد مرغداری و تولید سالانه 170 هزار تن مرغ برای بیش از 10 هزار و500 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

منبع: تسنیم