کاربر جدید هستید؟


ورود

رمز ورود را فراموش کرده اید؟ x

قبلا ثبت نام کرده اید؟


ثبت نام

(close)

دان و جوجه ایران

خانهاخباراخبار داخلیاز فروش «ران مرغ» توسط دست فروشان تا تولد نوزاد در مترو پایتخت!
از فروش «ران مرغ» توسط دست فروشان تا تولد نوزاد در مترو پایتخت!

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از فروش «ران مرغ» توسط دست فروشان مترو خبرداد.
فرنوش نوبخت مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه: اینکه مافیایی پشت پرده دست فروشی در مترو وجود دارد را نمی‌توانم تایید و یا تکذیب کنم، اما این را می‌دانم که دست فروش‌ها بی ارتباط باهم نیستند، ماجرای دست فروشی در مترو از سال ۸۷ در شبکه مترو شکل گرفت، اما به اندازه حال حاضر دیده نمی‌شد، در همان زمان دنبال قوانینی بودیم که پیشگیری کنیم، البته در دوره‌های مختلف مدیریتی تصمیمات متفاوتی گرفته شد و در دوره‌ای حتی اینگونه استنباط شد که مترو قصد دارد به دست فروشان مغازه دهد، اما در این دوره مدیریتی این مسافران هستند که باید در ساماندهی دستفروشان به مترو کمک کنند که همکاری نمی‌کنند و با خرید از آن‌ها به افزایش معضل دست فروشی در مترو دامن می‌زنند.
از عجیب ترین موارد دستفروشی در مترو تهران، به عنوان مثال فردی در مترو «ران مرغ» می‌فروخت و یا فرد دیگری در ایستگاهی فلاکس گذاشته بود و چای می‌فروخت و یا برخی افرادی که محدودیت‌های حرکتی دارند نیز در مترو دست فروشی می‌کنند که موجب می‌شود تا برخی از آن‌ها در حین دست فروشی آسیب ببینند، نکته جالب اینکه پرسنل مترو این افراد را طبق وظیفه خود تا درب واگن‌ها راهنمایی می‌کنند، اما بعد از سوار شدن محصولات خود می‌فروشند و در برخی موارد هم خودشان آسیب می‌بینند و هم ما دچار مشکل می‌شویم.
وی همچنین ادامه داد،با توجه به اینکه روزانه بالغ بر ۲ میلیون نفر از مترو استفاده می‌کنند امکان بروز هر چیزی در آن وجود دارد، اما در این میان گزارش تولد نوزاد در چند ماه گذشته مهم‌ترین گزارش بود البته که وقوع فوت نیز دور از ذهن نیست.
در ادامه در مورد سود دهی و قیمت بلیت مترو افزود: هدف ما سود نبوده و نیست، هدف مجموعه مترو جابجایی مردم بوده است، اما در مورد هزینه‌ها، مترو دو نوع هزینه وجود دارد اول هزینه‌های جاری که با توجه به حقوق کارمندان، پیمانکاران و… تغییر پیدا می‌کند به عنوان نمونه تمامی قرارداد‌هایی که امسال در مناقصه‌ها منعقد شده به طور میانگین ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اما ما در بودجه این موضوع را در نظر نگرفتیم و دوم هزینه‌های سرمایه‌ای که بسیار زیاد است و در عین حال کمک دولت بسیار ناچیز است و شهرداری مجبور است که به جای دولت در بحث هزینه‌ها مجموعه مترو را کمک کند و این خلا را جبران کند. با توجه به این اوصاف و هزینه استهلاک حدودا قیمت بلیت مترو باید ۴۲۰۰ تومان باشد تا درآمد و هزینه‌های آن برابر شود، اما ما حداقل کرایه را دریافت می‌کنیم، اما اگر قرار بر منطقی شدن قیمت باشد باید قیمت بلیت مترو افزایش پیدا کند که البته تصمیمی برای افزایش آن نداریم، اما تصمیمی نداریم.

 

میزان

  • سه شنبه، 8 بهمن 1398 - 13:21

نظر شما

نظر شما