chick.jpg

68 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در استان اردبیل تولید شد

چاپ

 altمعاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل گفت:بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با اتحادیه مرغداران کشور مقرر شده است تا ۳۰ درصد از تولیدات واحدهای تولید مرغ مادر گوشتی در بازار بورس عرضه شود.
بهمن حسین‌زاده در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اردبیل اظهار داشت: حمایت از واحدهای تولید مرغ مادر گوشتی از اولویت‌های

اساسی در راستای حمایت از تولیدکنندگان  محسوب می‌شود و باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود.
وی افزود: با احتساب هزینه تمام شده و برآورد کامل هزینه‌های تولیدی نباید این قشر از زحمت کشان که به طور مستقیم در عرصه اقتصاد مقاومتی دخیل هستند دچار ضرر و زیان شوند به همین دلیل بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با اتحادیه مرغداران کشور مقرر شده است تا 30 درصد از تولیدات این واحدها در بازار بورس عرضه شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل با اشاره به اینکه اساس کار و مبنای سیاست تنظیم بازار رعایت سود تولیدکنندگان و ایجاد تعادل در هزینه کردهای مصرف‌کنندگان است، گفت: اتحادیه‌ها می‌بایست  به مرغداران علم و دانش ورود به بورس و نحوه فروش محصولاتشان را بیاموزند.
دان و جوجه ایران به نقل از تسنیم،حسین‌زاده با تاکید بر اینکه مدیریت علمی در واحدهای پرورش مرغ مادر گوشتی زمینه‌های رشد و ترقی این واحدها را فراهم می‌کند، تصریح کرد: استفاده از اطلاعات به‌روز و ورود به بورس زمینه‌ساز توسعه تولیدات و رونق بازار در این بخش می‌شود که باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل بیان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام استان باید به صورت مرتب و منظم در راستای حمایت از واحدهای تولیدی مرغ گوشتی نیز به طور مستمر نسبت به خرید مرغ گوشتی و ذخیره آنها  اقدام کند تا روزهای پایان سال نیز شاهد افزایش بی‌رویه مرغ گوشتی در استان نباشیم.

68 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در استان اردبیل تولید شد
همچنین عدیل سروی ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اردبیل اظهار داشت: در 9 ماهه نخست امسال 68 میلیون و 455 هزار قطعه جوجه یک‌روزه در استان تولید شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: استان اردبیل در تامین گوشت سفید مرغ و نیز جوجه یک‌روزه علاوه بر اینکه نیازهای داخلی  استان را تامین می‌کند مازاد بر تولیدات خود را به سایر استان‌های کشور و نیز خارج از کشور نیز صادر می‌کند.
سروی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سطح استان تعداد 40 واحد مرغ مادر گوشتی درحال فعالیت هستند که یک هزار و 917 هزار قطعه ظرفیت دارند و از این تعداد 25 واحد فعال بوده و در مسیر تولید قرار دارند و تعداد 15 واحد دیگر نیز منتظر جوجه ریزی هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: به طور میانگین در ماه 7 میلیون و 600 هزار قطعه جوجه یک‌روزه در استان تولید می‌شود که هم نیاز داخلی استان را تامین می‌کند و هم اینکه مازاد آن به دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود.
سروی با اشاره به میزان تولید جوجه یک‌روزه در سطح استان بیان کرد: در 9 ماهه نخست امسال 68 میلیون و 455 هزار قطعه جوجه یک‌روزه در استان تولید شده و روانه بازارهای مصرف شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 389 واحد مرغ گوشتی در استان در حال فعالیت هستند که ظرفیت تولید آنها 6 میلیون و 600 هزار قطعه است و ماهانه در استان یک میلیون و 550 هزار قطعه مرغ گوشتی تولید می‌شود.