wheat.jpg

چهار هزار تن ذرت از کشاورزان ایلام خریداری شد

چاپ

altمدیرکل پشتیبانی امور دام ایلام گفت: چهار هزار و 500 تن ذرت دانه ای با آغاز برداشت این محصول از کشاورزان این استان با نرخ تضمینی 11 هزار و 500 ریال خریداری شده است.
مهدی پورسیابیدی روز چهارشنبه اظهار کرد: هرچند سازمان پشتیبانی امور دام 50 هزار تن برنامه خرید ذرت برای این شرکت

در نظر گرفته اما امسال پیش بینی می شود که 37 هزار تن ذرت از مزارع استان برداشت شود.
وی افزود: عملیات برداشت و خرید ذرت از مزارع استان تا پایان دی ماه ادامه دارد و هم اکنون کار برداشت و خرید این محصول از کشاورزان دره شهر و هلیلان به اتمام رسیده است.
پورسیابیدی یادآور شد: این شرکت ذرت دانه ای را با مباشرت تعاون روستایی و بخش خصوصی خریداری کرده و از طریق بورس به فروش می رساند.
مدیرکل پشتیبانی امور دام ایلام گفت: ذرت دانه ای بعد از خشک شدن توسط دستگاه های ذرت خشک کنی و فروش در بورس به استان های متقاضی حمل می شود.
پورسیابیدی افزود: تاکنون یک هزار و 300 تن از ذرت در بازار بورس به فروش رسیده و 200 تن از این ذرت نیز به خارج از استان حمل شده است.
وی اظهار کرد: استان دارای 11 مرکز خرید ذرت دانه ای است که هشت مرکز در دهلران و در هرکدام از شهرهای مهران، دره شهر و هلیلان نیز یک مرکز وجود دارد.
دان و جوجه ایران به نقل از ایرنا،امسال هفت هزار هکتار از اراضی استان ایلام به زیرکشت ذرت رفته که یک هزار هکتار از محصول این اراضی به صورت سیلویی و 6 هزار هکتار نیز به صورت ذرت دانه ای برداشت می شود.
سال گذشته 30 هزار تن ذرت از مزراع استان ایلام برداشت شد.