corn.jpg

تبدیل شدن روسیه به بزرگترین صادر کننده غلات در آینده نزدیک

چاپ

 altبه گفته ی وزارت کشاورزی روسیه، صادرات گندم روسیه در ده ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی به میزان یک چهارم افزایش داشته است. لازم به ذکر است که در حال حاضر درآمد ارزی روسیه از صادرات محصولات کشاورزی بیش از درآمد این کشور از صادرات اسلحه است.
به نقل از Russia Today، صادرات گندم روسیه ۲۳ درصد افزایش داشته و به ۱۰.۶ میلیون تن

رسیده است. همچنین، مجموع میزان صادرات روسیه با ۲۸.۴ درصد افزایش به ۱۶.۹ میلیون تن رسیده است.
به گفته ی الکساندر کربوت، نایب رییس اتحادیه ی غلات روسیه، سال آینده روسیه به صادرات میزان انبوهی از غلات به بازارهای خارجی مبادرت خواهد کرد که ۳۲ میلیون تن آن را صادرات گندم تشکیل خواهد داد. همچنین، کربوت اظهار داشته است که به دلیل مناسب تر بودن هوا، کیفیت گندم های تولید شده در روسیه به طور چشمگیری افزایش یافته است.
در سال گذشته ی میلادی روسیه ۲۷.۱ میلیون تن گندم صادر کرده است که این میزان مقداری کمتر از میزان صادرات گندم آمریکا، به عنوان بزرگترین صادر کننده ی گندم در دنیا بوده است. در سال ۲۰۱۶ میلادی، کشاورزان روس رکورد بیشترین مقدار کشت گندم در حدود چهل سال اخیر در روسیه را به نام خود ثبت کرده اند. افزون بر این، صادرات جو روسیه به طور سالیانه دو برابر شده و به مجموع ۲.۵۲ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که صادرات ذرت این کشور با افزایشی ۱۹.۵ درصدی، به مجموع ۱.۲۳ میلیون تن رسیده است.
به گفته ی وزارت کشاورزی روسیه این کشور در نظر دارد تا در فصل جاری سال میلادی ۱۳۰ میلیون تن غلات کشت کند که حدودا ۴۵ میلیون تن آن به خارج از روسیه صادر خواهد شد. به گفته ی الکساندر کاچف وزیر کشاورزی روسیه،  کشت گسترده ی برنامه ریزی شده ی غلات در ماه های آتی صادرات غلات روسیه را افزایش داده و به این کشورکمک خواهد کرد تا به پیشگام صادرات غلات در دنیا تبدیل شود.
همچنین، کاچف بر اهمیت  سهم بخش کشاورزی-صنعتی در اقتصاد روسیه تاکید کرده است. در حال حاضر، صنعت روسیه تنها ۴ درصد مجموع تولید ناخالص داخلی روسیه را تشکیل می دهد.

 

منبع غلات نیوز