corn.jpg

البرز؛ رتبه نخست تولید دارو‌های دامی در کشور

چاپ

altمدیرکل دامپزشکی: استان البرز رتبه اول تولید داروهای دامی سموم و مواد ضدعفونی کننده دام را در کشور به خود اختصاص داده است
 مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: پروژهای مختلف در راستای بهداشت و سلامت دامی انجام گرفته است که مراقبت و پیشگیری

از بیماری های دامی از مهمترین این اقدامات است.
شریفی افزود: از جمله بیماری های که به خوبی کنترل شده تب برفکی، تب مالت و همچنین کنترل بیماری سی سی اچ اف یا کریمه کنگو بود که در شش ماهه اول بیش از 69هزار دز واکسن طیور و 27هزار مورد واکسیناسیون بروسلوز دام سنگین و 25هزار مورد واکسیناسیون بروسلوز دام سبک انجام گرفته است.
دان و جوجه ایران به نقل از صداوسیما؛ وی در ادامه اضافه کرد: 26هزار بازرسی صورت گرفته که در این بازرسی های با 172 مورد تخلف، برخورد قانونی شده و 60 واحد متخلف نیز پلمپ شدند.
وی افزود: همچنین رتبه دوم در پرورش ماهی های زینتی، رتبه 4 در تولید تخم مرغ، رتبه 9 در تولید شیر رتبه 5 در تولید مرغ تخم گذار و رتبه 5 گاو اصیل شیری با 81 هزار راس و بزگترین گاو داری شیر در کشور در اختیار استان البرز است.
وی در خصوص صادرات محصولات فراوردهای دامی گفت: در شش ماهه اول سال بیش از 2هزار قطعه پولت، 10هزار عدد مرغ نطفه دار و 38هزار قطعه جوجه یکروزه و 43هزار و 900 کیلوگرم شیر خام صادرات به کشورهایی چون عراق، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.