corn.jpg

ظرفیت تولید گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان به 46 هزار تن رسید

چاپ

altمدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک ظرفیت تولید گوشت مرغ در استان با 212 واحد مرغداری فعال به 46 هزار تن در سال رسید
موسی نخزری مقدم روز سه شنبه اظهار داشت: این واحدهای مرغداری ظرفیت جوجه ریزی پنج میلیون و 550 هزار قطعه

در هر دوره را دارند.
وی افزود: این واحدها 76 درصد نیاز سیستان و بلوچستان را به گوشت مرغ تامین می کنند.
وی با اشاره به ساخت واحد بزرگ تولید جوجه یک روزه سیستان و بلوچستان در خاش، افزود: این واحد توسط یکی از تعاونی های مرزنشین استان با عضویت ٢٣٠ خانوار و با 45 میلیارد ریال تسهیلات صفر درصد از محل صندوق کارآفرینی امید در حال ساخت است.
دان و جوجه ایران به نقل از ایرنا؛ وی افزود: پس از راه اندازی این واحد مرغداری در بهمن ماه امسال ظرفیت تولید آن به بیش از 16 میلیون قطعه جوجه در طول سال می رسد.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر نیاز جوجه یک ‌روزه مرغداری های استان از سایر استانهای کشور تامین می شود که با شروع به کار این واحد تولیدی، علاوه بر تامین جوجه یک روزه استان می توان شاهد تامین جوجه یک روزه استان های همجوار نیز بود.
سیستان و بلوچستان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
این استان دارای 19 شهرستان و حدود 9 هزار روستا و آبادی است که 6 هزار و 500 روستای آن دارای سکنه هستند و افزون بر 1100 کیلومتر مرز خشکی با کشورهای پاکستان و افغانستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.