corn.jpg

مجلس: واردات نهاده های دامی بطور رسمی انحصاری نیست

چاپ

 altرییس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس ،گفت: کاهش سرانه مصرف و میزان فروش فرآورده‌های گوشتی در کشور نشان از کاهش قدرت خرید شهروندان دارد
علی اکبری درباره وضعیت نرخ گوشت در بازار کشور،گفت: بازارگوشت تبدیل به مسئله ای دو وجهی بدین معنا شده

است که تولیدکننده، توان کاهش نرخ گوشت را برای قیمت تمام شده بالا را ندارد و از طرفی دیگرمصرف کننده نیز درآمد اقتصادی اش کفاف نرخ بالای  گوشت  را نمی دهد.
رییس کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه کاهش سرانه مصرف ومیزان فروش فرآورده های گوشتی در کشور نشان از کاهش قدرت خرید شهروندان دارد، تصریح کرد: قیمت تمام شده بالاگوشت مانعی برای کاهش نرخ منطقی این کالا استراتژیک است و زمانی که تولید کننده گوشت را باقیمت تمام شده در بازار عرضه می‌کند، بدیهی است که بازار در حالت تورمی قرار دارد.
دان و جوجه ایران به نقل از خانه ملت؛ وی با بیان اینکه گرانی گوشت را نباید یک سویه به گردن دلالان انداخت،ادامه داد:گرانی نرخ نهاده های دامی،هزینه بالای منابع انسانی، تولیددام در دامداری های سنتی،گرانی علوفه از عواملی است که درکنار دلالان، گرانی گوشت را رقم می زند.
وی در ادامه تصریح کرد: برای تنظیم اصولی بازارگوشت باید مکانیزمی ترسیم شود که گوشت علاوه بر فراوانی تولید با نرخ پایین در بازار مصرفی توزیع شود.
 رییس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه واردات نهاده های دامی بطور رسمی انحصاری نیست، یادآورشد: توان رقابت واردات نهاده های دامی در دستان  واردکنندگان قدیمی  و زبر دست است  و این افراد با سرمایه های موجود دلالان جدید را از  عرصه خارج می کنند واگر تازه واردی  قصد ورود به چرخه واردات نهاده های دامی دارد ، این  افراد حاضرند پایین تر از نرخ خرید هم کالا را عرضه کنند تا رقیب جدید میدان را ترک کند.