chick.jpg

بهای شیر دامداران ۵سال در حسرت افزایش قیمت مانده است

چاپ

 altعضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه قریب به ۵ سال است،نرخ خرید شیر از دامداران افزایش نداشته است،گفت: عدم افزایش نرخ شیرهمسو با هزینه تولید و سود متعارف برای دامداران  ظلم به تولیدکننده است.
علی وقف چی درباره وضعیت خریدشیراز دامداران،گفت:ورشکستگی دامداران و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی دام

به طور مستقیم بازار لبنیات را تحت تاثیرقرار می دهد و این درحالی است که برای ثبات و پایداری دامداری های کشور در عرصه تولید باید در گام نخست  فکری به حال هزینه تولید در دامداری های کشورکرد تا تمام اقشار جامعه بتوانند لبنیات بویژه شیررا در سبد غذایی  روزانه شان قراربدهند.
دان و جوجه ایران به نقل از خانه ملت؛ نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامیبا بیان اینکه با تعطیلی واحدهای دامداری درآینده باید منتظر کسری در بازار گوشت به نحو نامتقارنی باشیم ، تصریح کرد: سرانه مصرف شیر در کشورمان یک سوم مصرف متوسط جهانی است.
وقف چی افزود : فرهنگ مصرف شیر ولبنیات نیز باید در کشور افزایش یابد اما متاسفانه عدم تطبیق نرخ شیر با درآمد شهروندان موجب می شود ، نتوان سرانه مصرف شیر را در کشور به  شرایط استاندارد رساند تا علاوه بر افزایش سرانه بهداشت سلامت کشور در هزینه های درمانی ناشی از کمبود کلسیم نیز درکشور جلوگیری شود.
 وی تصریح کرد:دولت دوازدهم باید نگاه ویژه ای به تولید و افزایش فروش لبنیات درکشور بکند تا علاوه برگردش مناسب نقدینگی در دامداری های بتوان  دامداران را ترغیب کرد که در  صنعت دامداری برای افزایش تولید ماندگار شوند.
 نماینده مردم زنجان در مجلس افزود: نرخ لبنیات بایدهمسو با جیب اقشارکم درآمدجامعه تنظیم شود.
عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه برای پاسداری از سلامت شهروندان بایددولت دوازدهم فکری به حال دامداری های کشور بویژه دامداری های سنتی بکند،یادآورشد: سزاوار نیست، دامداری که با هزینه تولید بالا محصولا ت دامی از قبیل گوشت وشیر را تولید می کند نتواند، تولیداتش را با نرخ مناسب بفروش برساند.