hen.jpg

در ماه های آینده قیمت تمام شده مرغ برای تولیدکنندگان بیشتر خواهد شد

چاپ

 altعضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موجودی ذخایر استراتژیک کشور به شدت کاهش یافته است گفت: تنها در زمینه برنج نیاز به ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن برنج وارداتی به عنوان ذخیره استراتژیک داریم که الان تنها ۳۰ تا ۳۵ هزار تن موجود است.
 عباس پاپی زاده با بیان اینکه متاسفانه کسانی در تنظیم بازار تصمیم گیر هستند که تجربه لازم را ندارند، گفت: افزایش قیمت در بازار از طرف تولید کنندگان

نیست و قطعا کاهش عرضه باعث افزایش قیمت ها شده است.
وی با بیان اینکه موجودی ذخایر استراتژیک کشور به شدت کاهش یافته است گفت: تنها در زمینه برنج نیاز به 300 تا 500 هزار تن برنج وارداتی به عنوان ذخیره استراتژیک داریم که الان تنها 30 تا 35 هزار تن موجود است.
دان و جوجه ایران به نقل از تسنیم؛ عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: بخش اول سفارش برنج از اروگوئه به وزن 33 هزار تن به علت مشکلات بهداشتی در بندر توقیف شده است و بخش های دیگر این سفارش هم قطعا وارد نخواهد شد.
پاپی زاده با اشاره به نیاز کشور به 250 هزار عدد مرغ اجداد در سال گفت: امسال 30 هزار عدد از واردات این مرغ به کشور کم شد.
وی افزود: در حالی که قیمت تولید هر عدد جوجه یک روزه 900 تا 1100 تومان است و تولید کنندگان باید آن را هزار و 700 تومان بفروشند هر عدد از این جوجه در بازار 2 هزار و 500 تومان به فروش می رسد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در ماه های آینده قیمت هر قطعه مرغ 700 تا 900 تومان برای تولید کنندگان بیشتر خواهد شد.
پاپی زاده افزود: متاسفانه اطلاعات در بخش کشاورزی دقیق نیست و مدیران نمی توانند پیش بینی درستی برای بازار انجام دهند.
وی گفت: هم اکنون در خوزستان فصل برداشت پیاز است و در حالی که کشاورزان پیاز را به قیمت نازل می فروشند مجوز واردات پیاز از خارج از کشور صادر شده است.