corn.jpg

کاهش ۲۰ درصدی قیمت ماهی/احتمال کاهش قیمت مرغ

چاپ

altرییس اتحادیه پرنده و ماهی تهران گفت: عرضه مرغ منجمد توسط معاونت پشتیبانی دام وزارت جهادکشاورزی آغاز شده است و احتمال دارد در روزهای آینده قیمت مرغ گرم کاهش پیدا کند.
مهدی یوسف خانی در خصوص وضعیت بازار عرضه مرغ و ماهی در اسفند گفت: در هفته ای که گذشت قیمت مرغ

در مسیر کاهشی قرار گرفت و قیمت آن از هر کیلوگرم 7950 تومان به قیمت 7750 تومان در روز چهارشنبه رسید. این درحالی است پیش بینی می شود در روزهای آغازین هفته سوم اسفند بازهم سیر کاهشی قیمت ادامه پیدا کند.
وی ادامه داد: تا پایان اسفند قیمت مرغ در بازه 7500 تومان تا 7900 تومان خواهد بود و قیمت این محصول تا پایان سال هرگز به بیش از 8000 تومان نخواهد رسید.
رییس اتحادیه پرنده و ماهی تهران خاطرنشان کرد: در سال جاری معاونت پشتیبانی دام وزارت جهادکشاورزی در فصل های افزایش جوجه ریزی ذخیره پایان سال مرغ را انجام داد و در ماه جاری این ذخیره به صورت منجمد و با قمیت 5900 تومان روانه بازار شده است. به همین دلیل برای بازار شب عید کمبود عرضه مرغ  توسط مردم احساس نخواهد شد.
یوسف خانی در خصوص بازار ماهی شب عید هم این طور گفت: با توجه به حجم ماهیان تولیدی پرورشی و صید شده دریایی در صورت افزایش تقاضای5 برابری آخر سال بازهم کمبودی بوجود نمی آید، اما توصیه می کنیم مصرف کنندگان ماهی خرید این محصول را به روزهای پایانی سال موکول نکنند تا قیمت ها دچار شوک نشود.
وی ادامه داد: قیمت ماهی در روزهای اخیر با توجه به افزایش عرضه کاهش 20 درصدی را تجربه کرده است.
گفتنی است؛ معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص بازار مرغ شب عید تاکید کرده است که در تامین گوشت مرغ هیچ مشکلی نداریم و تنش قیمتی این محصول در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته کمتر بوده است، چرا که هر ساله در بهمن و اسفندماه با تنش‌های قیمتی در زمینه بازار این محصول مواجه بوده‌ایم اما امسال شرایط تولید گوشت گرم و تازه مرغ به وضعیتی رسیده که نیاز داخلی را پوشش می‌دهد و شرکت پشتیبانی امور دام نیز نیازی به ورود به بازار ندیده است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین