hen.jpg

برخورد با فروشندگان جوجه‌های یک‌روزه گران‌قیمت

چاپ

altمدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ و تخم‌مرغ مازندران با بیان اینکه تولید جوجه یک‌روزه کنترل شده است، گفت: قیمت جوجه از آذر سال گذشته تا آذرماه امسال هزار و 320 تومان بوده است.
«دان وجوجه ایران» به نقل از بلاغ؛ عطاالله حسن‌زاده با بیان اینکه تقاضای جوجه یک‌روزه در شب عید برای تولید بیشتر گوشت سفید

بالا می‌رود، اظهار کرد: از 15 دی ماه تا 15 بهمن ماه شیب قیمتی و تقاضای جوجه بالا می‌رود.
وی افزود: تقاضای مرغداری‌ها برای شب عید 120 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه است که تولید استان 100 میلیون قطعه است.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران تصریح کرد: میانگین برداشت مرغداری‌ها 2 کیلو و 700 گرم است و موجب شده میانگین برداشت بالا و مقدار جوجه‌ریزی پایین باشد و این معنای 20 درصد هدررفت منابع است.
حسن‌زاده با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای را با انجمن جوجه یک‌روزه مازندران به امضا رسانده‌ایم، خاطرنشان کرد: طبق این تفاهم‌نامه قیمت جوجه یک‌روزه هزار و 700 تا هزار و 800 تومان است و هر کدام از واحدهای تولیدی جوجه یک‌روزه اگر بیش از این مقدار اقدام به قیمت‌گذاری کنند تخلف بوده و برخورد خواهد شد.
وی از مرغداران خواست از خرید جوجه‌های یک‌روزه گران‌قیمت پرهیز کنند و بیان کرد: مرغداران در صورت مشاهده هرگونه گران‌فروشی جوجه یک‌روزه، آن را به شرکت‌های تعاونی تولید مرغ و تخم‌مرغ شهرستان معرفی کنند تا برخورد لازم صورت گیرد.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با بیان اینکه این تفاهم‌نامه به نهادهای نظارتی و حاکمیتی ارسال خواهد شد، تاکید کرد: انتظار داریم در این طرح برای جلوگیری از افزایش قیمت مرغ و ضرر مرغداران، دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی ورود پیدا کنند.
شایان ذکر است قیمت جوجه یک‌روز درب کارخانه 2 هزار و 400 تومان است که با احتساب مالیات بیش از 2 هزار و 600 تومان فروخته می‌شود، این در حالی است که هزینه تولید برای مرغداران در هر مرغی 4 هزار و 500 تومان است.
لازم است مسؤولان امر در ماه‌های پایانی سال نسبت به حل معضل به وجود آمده اقدام کنند.