soy.jpg

پیش بینی روند قیمت دانه و کنجاله سویا در سال ۲۰۱۷

چاپ

altقیمتهای سویا و کنجاله سویا در طی سال ۲۰۱۷ تحت مقداری فشار قرار خواهد گرفت
 با همه این احوال میزان تولید و ضرب آهنگ فروش کشاورزان آرژانتینی دو عامل نامعلوم است که باید

به آن توجه داشت .«دان و جوجه ایران» به نقل از انجمن روغنکشی ایران، قیمتهای کنجاله سویا احتمالا در سال ۲۰۱۷ تحت فشار قرار خواهد داشت و لیکن در آینده نزدیک به واسطه وضعیت نامعلوم میزان نهایی تولید آمریکای جنوبی و به  دلیل عدم فروش محصولات توسط کشاورزان آرژانتینی قیمتها پشتیبانی خواهد شد .
کنجاله سویا در طی هفته های اخیر قوی ترین عضو خانواده سویا بود . افزایش قیمت سویا و کنجاله سویا که در ۱۲ ژانویه رخ داد از نتیجه کاهش میزان تولید سویای سال ۲۰۱۶ آمریکا در تجدید نظرهای USDA بود . ما هیچ تغییری در آمارهای میان روغنکشی های سویای این فصل نداده ایم .
میزان تولید جهانی کنجاله سویا در حد فاصل میان ماه اکتبر تا ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ فراتر از حدی رفت که پیش بینی شده بود ولیکن ما اکنون به این نتیجه رسیده ایم که میزان تولید جهانی فراتر از آمارهای ما هم در حد فاصل میان ماههای ژانویه تا مارس و حد فاصل میان ماه آوریل تا سپتامبر سال ۲۰۱۷ خواهد رفت و این به معنای کاهش میزان مصرف و خرید و فروشهای جهانی می باشد .
با این حال به نظر ما در حد فاصل میان ماه ژانویه تا سپتامبر سال ۲۰۱۷ مقادیر بسیار بیشتری کنجاله سویا برای ارائه به بازار جهانی وجود خواهد داشت (نسبت به سال گذشته بخصوص در نیمه دوم این فصل) .

 


منبع : Oilworld.biz