hen.jpg

مرغ یکی از اقلام صادراتی استان همدان شود

چاپ

altاستاندار همدان با بیان اینکه صادرات یکی از عمده‌ترین بندهای اقتصاد مقاومتی است، گفت: باید همه شرایط را مهیا کرده تا مرغ یکی از اقلام صادراتی استان همدان شود
محمدناصرنیک‌بخت اظهار کرد: قیمت تمام‌شده تولید مرغ در کشور ما بیشتر از سایر کشورها بوده که این موضوع به علت

مدیریت غلط تولیدکنندگان مرغ است.
وی افزود: مدت زمان بالای پرورش مرغ باعث شده قیمت تمام‌شده بالا رود و در نتیجه بازارهای صادراتی نیز از دست داده‌ شود.
وی به سازمان جهادکشاورزی استان مأموریت داد تا برای صادرات مرغ برنامه‌ریزی کرده و عنوان کرد: سازمان جهادکشاورزی برای صادرات مرغ و تولید مرغ‌سایز کار کرده و برنامه ارائه دهد.
نیک‌بخت با تأکید بر اینکه باید به سمت صادرات محصولات کشاورزی به‌ویژه مرغ حرکت کنیم، ادامه داد: اداره‌‎کل دامپزشکی در عرصه تولید مرغ استاندارد و صادرات آن وارد میدان شود چرا که در تولید استاندارد و صادرات می‌تواند کمک شایانی داشته باشد.
استاندار همدان با بیان اینکه دسترسی لازم به کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه وجود دارد، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای پیرامون ایران آمادگی و دسترسی لازم برای واردات مرغ دارند که باید بر روی صادرات مرغ به این کشورها کار شود.
وی درباره قیمت گوشت در بازار همدان نیز تأکید کرد: اجازه ندهیم با منافع مردم بازی شود و جلسه‌ای برای بررسی موضوع نوسان قیمت گوشت برگزار شود.
نیک‌بخت از سازمان جهادکشاورزی و پشتیبانی امور دام خواست برای ایام نوروز گوشت و برنج مورد نیاز استان را تأمین و ذخیره کنند.
وی تنظیم بازار را یکی از اساسی‌ترین و حساس‌ترین وظایف دستگاه‌های مرتبط دانست و عنوان کرد: اقلام مورد نیاز برای بازار نوروز استان با برنامه‌ریزی و براساس نیاز مردم تأمین شود.
استاندار همدان درباره صادرات کشمش ملایر نیز خاطرنشان کرد: در دیداری که با رئیس جمهور داشتیم، نمایندگان ملایر درباره صادرات کشمش نگران بودند که رئیس جمهور دستور داد یارانه صادراتی و خرید تضمینی کشمش صورت گیرد و تأکید شد سازمان تعاون روستایی در بحث خرید تضمینی کشمش ورود کند.
نیک‌بخت با بیان اینکه کشمش موضوعی خاص استان همدان است، افزود: در مقطعی قیمت کشمش به علت ورود دلالان کاهش یافته بود و تعاون روستایی باید تا پایان راه همراه باغداران ملایری می‌بود.

 

منبع: ایسنا