corn.jpg

صنعت مرغداری کشور وابسته به واردات ذرت است

چاپ

 altعضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد ذرت کشور وارداتی است،گفت: صنعت مرغداری ما وابسته به  واردات ذرت  است که این امر  نشان می دهد  ما بطور  غیرمستقیم در این عرصه وابسته هستیم.
 علی وقف چی درباره وابستگی به ذرت برای تامین نهادهای خوراکی مرغداری ها،گفت: وابستگی به واردات ذرت با توجه به این که این محصول

جزو خوراک اصلی مرغداری ها به شمارمی آید، نمی تواند امری مناسب تلقی شود.
نماینده  مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  95درصد روغن ما وارداتی است، تصریح کرد: این میزان وابستگی به روغن و محصولی همچون ذرت به میزان 90 درصد از محورهای است که نیازمند بحث ها و برنامه ریزی جدی است.
 وی ادامه داد:محصولی همچون"کلزا" را به سادگی می توان تولید کرد،اما  متاسفانه ما زیرساخت های تولید در این عرصه را به نحو کارشناسانه ای مهیا نکردیم.
وقف چی همچنین با بیان اینکه کشور در زمینه تولید زیتون نیز به  چند محور اساسی در راستای  تولید توجه نکرده است، تصریح کرد:در  تولید زیتون نیز از گونه های استفاده کردیم که قدرت قلمه زنی و رشد بالایی دارد؛اما از نظر باردهی ،کیفیت، میزان ماندگاری محصول بر روی در خت پس از رسیدن محصول توجه مناسبی  نداشتیم.
 وی ادامه داد:بیش از10 استان در راستای تولید زیتون درکشور  تلاش می کنند،بنابراین بایددر اصلاح باغات زیتون تدابیری برای  تولید زیتون اندیشید و این درحالی است که اگر اقدامات مناسبی تدارک دیده شود، استان  های تولیدکننده زیتون می توانند در زمینه تولید روغن حضور  مثمرثمری بعمل آورند.
 وی ادامه داد: از دولت انتظار داریم از تمام ظرفیت تولید "کلزا " بویژه درفصولی که نیاز به آب کم تری وجود دارد،استفاده بهینه کند،تا بتوان در این راستا افزایش  تولید روغن را رقم زد.
عضو هیئت رییسه مجلس با بیان  اینکه بیش از 90 درصد ذرت کشور وارداتی است، گفت:صنعت مرغداری کشور ما وابسته به واردات ذرت است که این امر نشان می دهد ما بطور  غیرمستقیم در این عرصه وابسته هستیم.

 

منبع: خانه ملت