soy.jpg

ثبات قیمت مرغ در بازار مازندران / انجام جوجه ریزی‌ با برنامه‌ریزی

چاپ

altقیمت مرغ در بازار مازندران به ثبات رسیده است
 دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در حال حاضر قیمت مرغ در بازار به ثبات رسیده است و انتظار داریم اتحادیه طیور

نیز همکاری کند تا جوجه ریزی‌ها با برنامه‌ریزی انجام شود.
وی افزود: برای کنترل بازار و حفظ قدرت تولیدکنندگان از سال ۹۳ صادرات مرغ در دستور کار قرار گرفت و تاکنون مرغ باکیفیت به کشورهای هدف صادرشده است.
وی گفت : مرغ‌های صادراتی استان با توجه به معیارهای بهداشتی بازار هدف به لحاظ میزان آنتی‌بیوتیک، بیماری‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرد و هیچ دغدغه‌ای از بابت سلامت مرغ و ماهی مازندران برای صادرات وجود ندارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه دولت دو هزار میلیارد ریال برای محصولات لبنی یارانه داده است، افزود: سهم بخش کشاورزی ۱۴ درصد ی از اختصاص دو هزار میلیارد تومان تسهیلات برای صادرات از دیگر اقدامات حمایتی دولت بود.
حیدرپور افزود: سود تسهیلات صادرات به ۱۱ درصد کاهش یافت و این رقم برای مناطق محروم با چهار درصد کاهش به هفت درصد رسید.
وی گفت: بودجه عمرانی استانی حدود ۲۳ میلیارد تومان و ملی ۶۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.
ابراهیمی مدیر‌کل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: قرارداد خرید 7 هزار و 500 تن مرغ در استان با تولید کنندگان امضا شد که 4 هزار و 400 تن آن تاکنون خریداری شد.
وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام از اواخر شهریورماه و با کاهش قیمت مرغ اقدام به خرید مرغ کرد، مجوز قرارداد خرید مرغ برای 9 هزار و 500 تن نیز صادر شده است.
ابراهیمی افزود: : 10 میلیارد تومان بهای مرغ تاکنون به مرغداران مازندارنی پرداخت شده است.
مدیر‌کل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این اداره کل از سال 91 تا 94 به ترتیب 21 هزار تن، 24 هزار و 500 تن، 21 هزار و 127 تن و 19 هزار تن گوشت مرغ از مرغداران خریداری کرده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران