soy.jpg

واردات؛آسان ترین راه دولت برای تامین نهاده های دام و طیور

چاپ

 altنماینده مردم گلپایگان و خوانسار درمجلس با بیان اینکه توان تولید نهاده های دامی درکشور وجود دارد،گفت:واردات ساده ترین راهکار برای تامین نهاده های خوراکی دامی است که دولت به آن اهتمام می ورزد.
علی بختیار درباره وضعیت تولید نهاده های دامی درکشور، گفت: برای توسعه تولیداتی همچون نهاده های دامی که برای

دامداری بسیار حائز اهمیت است؛باید برنامه ریزی تولیدی تدارک دیده شود تا بتوانیم در این راستا  نهاده های خوراکی دامی را  تولید کنیم.

توان تولید نهاده های دامی درکشور وجود دارد
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تولید بهینه نهاده های خوراکی دام و طیور باید در راستای آبیاری نوین حرکت کنیم ،تصریح کرد:آبیاری غرقابی نمی تواند روش مناسبی برای تولید نهاده های دامی باشد.

واردات ؛آسان ترین راه دولت برای تامین نهاده های دام و طیور
وی ادامه داد :توان تولید نهاده های دامی نه تنها  درکشور موجود بوده بلکه مقرون به صرفه نیز است و این درحالی است که راندمان آبیاری و عدم حمایت تولید موجب شده،دولت ساده ترین راهکارها را یعنی واردات نهاده های دامی را عملیاتی کند.
وی با بیان اینکه تولیدات نهاده های دامی داخلی از منظر کیفیت وضعیت ممتازی دارد،یادآورشد:افزایش  تولیدات نهاده های خوراکی دامی برای سروسامان دادن به وضعیت مرغداریها و دامداری ها الزامی است.
عضوکمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه نرخ نهاده های دامی درکشور مناسب نیست،  یادآورشد:دولت به سمت واردات نهاده های دامی حرکت می کند؛اما می توان باتوجه به ظرفیت تولید در این عرصه،نهاده های دامی را تولید و در شرایط  بهینه دراختیار دامداران قرار داد.

 

منبع: خانه ملت