corn.jpg

کنجاله سویا خوراک نسبتا گرانی برای پرورش دهندگان دام و طیور

چاپ

altدر حال حاضر کنجاله سویا هنوز هم خوراک نسبتا گرانی برای پرورش دهندگان دام و طیور محسوب می شود
 به عبارت دیگر کنجاله سویا نسبت به غلات خوراک دام و کنجاله های روغنی دیگر

چندان جذابیتی ندارد و این در حالیست که در طی هفته های گذشته قیمتهای کنجاله سویا تا حدودی رقابت پذیری بیشتری کسب نموده بود .
به این ترتیب ما تخمین می زنیم که به احتمال زیاد قیمتهای کنجاله سویا افت بیشتری پیدا کند ، مگر اینکه قیمتهای سویا افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کند . بر خلاف این انتظار می رود که قیمتهای روغن نباتی در طی هفته ها و ماههای آینده همچنان تحت حمایت و در سطح بالا قرار داشته باشد .
قیمتهای فروش آتی و نقدی روغن پالم مالزی در طی روزهای گذشته ناگهان سقوط کرد . دلیل این کاهش قیمت ترجمه و تفسیر غلط و زودهنگام کاهش میزان صادرات روغن پالم مالزی بود و کاهش قیمت روغن سویا نیز بازتابی از این ترجمه غلط محسوب می شود .
آمارهای اولیه اشاره به کاهش ماه به ۱۵% دارد و لیکن با در نظر گرفتن کمبود میزان موجودیها این کاهش الزامی بود .
این موضوع در گزارش آینده MPOB تایید خواهد شد . به نظر ما افت میزان صادرات روغن پالم مالزی به این دلیل نیست که مصرف کننده ها به سمت روغنهای نباتی دیگر (بخصوص روغن سویا) روی آورده اند .
بنا به آمارها در حد فاصل میان ماه سپتامبر تا ماه فوریه فصل ۲۰۱۶/۱۷ میزان صادرات جهانی روغن سویا نسبت به سال گذشته کاهش خواهد داشت و این به دلیل کاهش میزان صادرات روغن سویای آمریکای جنوبی رخ خواهد داد .
باید به این نکته اشاره کنیم که روغن سویا در جایگاهی نخواهد بود که قادر به جبران کمبود میزان کاهش روغن پالم باشد و نمی تواند جوابگوی میزان افزایش روبه افزون تقاضای واردات جهانی این روغن در طی چند ماه آینده می باشد ، بخصوص در صورتی که عدم وجود تقاضا برای کنجاله سویا باعث محدود شدن روغنکشی های سویا گردد .

 


منبع : Oilworld.biz/انجمن صنفی روغنکشی ایران