corn.jpg

دام و طیور بازار مطمئنی ندارد/دولت باید مشتری محصولات دامی و کشاورزی باشد

چاپ

 altعضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه نبود بازار مطمئن و قیمت تمام شده بالای تولید دو معضل اساسی دامدران و مرغداران است،گفت: سود بالای بانکی برای تسهیلات عاملی برای گران تمام شدن هزینه تولید است.
علی حاتمیان درباره وضعیت تولید در دامداری ها و مرغداری ها در کشور،گفت: زمانی که دامدار و مرغدار آگاهی ندارد که تولیداتش

با چه نرخی بفروش می رسد؛نشان می دهد که بازار مطمئنی  در این عرصه نداریم.
نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی که سود بانکی بالا است بدیهی است که نرخ تمام شده محصول هم در این راستا افزایش می یابد،گفت: قیمت تمام شده بالا نمی گذارد جهت صادرات حضور موفقی بعمل آورد.
وی،ادامه داد:صادرات بهینه مرغ نیازمند برندسازی،بسته بندی شکیل و کاهش نرخ تمام شده مرغ است تا بتوانیم مرغ را که با زحمات فراوان  توسط مرغداران تولید می شود را رهنمون صادرات کنیم.

دام و طیور بازار مطمئنی برای فروش محصولات ندارد/ دولت باید مشتری محصولات دامی و کشاورزی باشد
حاتیمان،افزود:دولت باید مشتری محصولات دامی و کشاورزی باشد؛اما در کشورمان هنوز ساز و کار دولتی مناسبی برای خرید تضمینی محصولات وجود ندارد؛این درحالی است که پایه بخش خصوصی موفقیت در بخش دولتی است.
وی با بیان اینکه  بازار مطئمن می تواند ذائقه بازار را به نحو مطلوب به تولیدکننده نشان دهد،ادامه داد:سود بانکی باید کاهش یابد و در این راستا نیز بازار عرضه تولید به مصرف به نحو مطلوب اجرایی شود.
عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه نبود بازار مطمئن برای فروش محصولات دام و طیور  یکی از مشکلات اساسی دامداران است،گفت:دامدران و مرغدار  زمانی که شیر یا دام را تولید و پرورش می دهد نمی داند با چه نرخی قرار است آن را به  با چه نرخی بفروش برساند.

 

منبع: خانه ملت