soy.jpg

سازمان تعزیرات بر نوسانات نرخ نهاده های دام و طیور ورود کند

چاپ

 altنماینده مردم درود و ازنا درمجلس با بیان اینکه سازمان تعزیرات بر نرخ نهاده های کشاورزی ورود کند،گفت:گران شدن مرغ همسو با افزایش نرخ نهاده های دام و طیور پادزهری برای بهبود شرایط مرغدار نیست.
مجید کیان پور درباره وضعیت گرانی نهاده های کشاورزی و دام  و طیور گفت: گرانی مرغ پادزهر مناسبی برای زمانی که نرخ نهاده های طیور بالاست،نمی تواند به شمارآید؛بنابراین

باید مشخص شود چرا نرخ نهاده های دام و طیور تا این حد افزایش می یابد؛زیرا با این شرایط فعالیت برای مرغدار نمی تواند توجیه اقتصادی بهمراه داشته  باشد.
نماینده  مردم درود و ازنا  در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهاده های کشاورزی و دامی باید با نرخ مناسب در اختیار دامداران،کشاورزان و مرغداران که جزو اقشار زحمتکش جامعه  هستند قرار بگیرد،تصریح کرد: قیمت مرغ در شرایطی افزایش می یابد که همزمان  نرخ نهاده های طیور نیز بالا است،بنابراین با این اوصاف وضعیت  مرغداری ها سرو سامان نمی گیرد.
وی،ادامه داد:باید مشخص شود؛چرانرخ نهاده های دام وطیور تا این حد افزایش می یابد،بنابراین بدیهی است که با این شرایط برای مرغدار نمی تواند توجیه اقتصادی بهمراه داشته  باشد.
کیان پور،افزود:حل شدن مشکل نهاده های مرغی نیازمند ریشه یابی است و این درحالی است که سازمان تعزیرات حکومتی باید بررسی کند که نرخ نهاده های کشاورزی چرا گران است.
وی تصریح کرد:صادرات مرغ  باید متناسب با رعایت استاندارهای بین المللی بوقوع بپیوند و این درحالی است که صادرات مرغ نیازمند نرخ رقابتی و بسته بندی شکیل است.
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس با بیان اینکه تولید باید در اولویت موضوعات اقتصادی به شمار آید،یادآور شد: تولید بهینه در محصولات کشاورزی نیازمند فراهم شدن ابزار تولید است.
عضوکمیسیون عمران  مجلس،یادآورشد:باید زیرساخت های تولید محصولات کشاورزی به نحو مطلوب مهیا شود و این مهم نیازمند سرمایه های درگردش است؛بنابراین بدیهی است که با این رویه ما می توانیم  تداوم تولید را در پروسه افزایش محصولات کشاورزی در دستورکار قرار دهیم.