soy.jpg

10 هزار نفر فعال در مرغداری‌های مازندران

چاپ

altرئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 10هزار نفر در مرغداری‌های مازندران مشغول به فعالیت هستند
دلاور حیدپور در حاشیه مراسم افتتاح طرح واحد مرغ مادر گوشتی 30 هزار قطعه‌ای در بابلسر، اظهار کرد: مازندران یکی از قطب‌های طیور کشور است به طوری‌که

11 درصد گوشت سفید کشور در این استان تولید می‌شود.
وی با بیان این‌که 181 واحد مرغ مادر در مازندران مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: واحد 30 هزار قطعه‌ای محمد شهسواری با 3.5 میلیارد تومان سرمایه به بهره‌برداری رسید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به این‌که واحد مرغ مادر گوشتی 30 هزار قطعه‌ای به تولید گوشت سفید در کشور کمک فراوانی می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به گشایش راه‌های صادراتی، امیدواریم این صنعت رونق بیشتری بگیرد.
حیدرپور با بیان این‌که در مازندران 10 هزار نفر در مرغداری‌ها مشغول به فعالیت هستند، گفت: 2226 واحد مرغداری گوشتی، 181 واحد مرغ مادر و واحد مرغ اجداد در مازندران وجود دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که 110 هزار تن گندم در مازندران خریداری شده است، اظهار کرد: همه گندم‌های کشاورزان در مازندران خریداری شده است و 10 درصد پول این کشاورزان باقی‌مانده است که به‌زودی پرداخت می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: 11.2 درصد گندم که 5 برابر دوره گذشته بود خریداری شده است و نسبت به تولید این محصول خودکفا شدیم.
«محمد شهسواری» سرمایه‌گذار طرح مرغ مادر گوشتی 30 هزار قطعه‌ای در بابلسر  نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از سال 1392 در زمینی به مساحت 23 هزار مترمربع و 6400 مترمربع زیربنا اقدام به ساخت واحد تولید مرغ مادر گوشتی کردیم.
وی با بیان این‌که برای ساخت این واحد تولیدی یک میلیارد و 710 میلیون تومان تسهیلات از بانک سپه دریافت کردیم، تصریح کرد: در نهایت ساخت این طرح 3 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه در برداشت.
این سرمایه‌گذار واحد دامی یادآور شد: با افتتاح این واحد دامی که ظرفیت تولید 30 هزار قطعه مرغ مادر گوشتی را دارد 25 نفر به‌صورت مستقیم و 10 نفر به‌صورت غیر مستقیم مشغول به فعالیت می‌شوند.

 

منبع: ایسنا